همکاری قطعه سازان ایران با فرانسه به کندی پیش می‌رود

همکاری قطعه سازان ایران با فرانسه به کندی پیش می‌رود

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: با وجود اعلام تمایل انجمن قطعه سازان فرانسه مبنی بر ادامه همکاری با ایران، در حال روند فعالیت سرمایه گذاری های مشترک به کندی پیش می رود.

به گزارش عصر خودرو، رضا رضایی با بیان این که انجمن قطعه سازان فرانسه یک بنگاه خدماتی است و ماموریت و وظایف آن خود بر اساس قوانین تعریف شده خواهد بود، افزود: این انجمن در مورد حقوق منطقی اعضا، افزایش بهره وری، ارتقای دانش و همچنین ارتقای استانداردها خدماتی را به صورت مستقیم ارایه می کند.

وی با تاکید بر این که انجمن قطعه سازان فرانسه در حال حاضر به دنبال برقراری ارتباط با قطعه سازان ایران است، تصریح کرد: به طور قطع با وجود اعلام ادامه همکاری، به تعویق افتادن سفر اعضای این انجمن به ایران به دلایل شخصی بوده و شاید خواستار این هستند که تا پایان مهلت سه ماه پیش بینی شده، کار را با شفافیت بیشتری به پیش ببرند.

این قطعه ساز ادامه داد: تعویق سفر انجمن قطعه سازان فرانسه به ایران موضوع چندان مهمی نبود که قابل پیگیری باشد به هرحال این انجمن یک بنگاه اقتصادی به شمار می رود و این احتمال وجود دارد که تا مشخص شدن وضعیت تحریم ها، سفر خود را به تاخیر انداخته باشند.

رضایی در ادامه با اشاره به انعقاد بزرگترین جوینت ونچر صنعت قطعه با شرکت فورشیا که با گروه هلدینگ آذین خودرو منعقد شده است، تصریح کرد: در سال گذشته بعد از ۱۲ سال همکاری مشترک این دو شرکت با یکدیگر، دومین همکاری مشترک با سرمایه گذاری سنگینی از سال گذشته آغاز شد که در فاز نخست این همکاری، شرکت فرانسوی اقدام به ورود سرمایه به ایران کرد و به مرور زمان همزمان با گسترش همکاری ها، سهم خود را افزایش داد.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ادامه داد: صنعت قطعه در پسابرجام موفق به انعقاد قراردادهای قابل توجه با حجم سرمایه گذاری ۲۷ میلیون یورو شد که تاکنون ۶ میلیون یورو آن محقق شده و در حال حاضر نیز کار به کندی پیش می رود.

وی با بیان این که هم اکنون نسیمی که در حال وزیدن است، نسیم خوبی به نظر نمی رسد، اظهار کرد: شرکت های فرانسوی دلیل کندی کار را تلاش برای اخذ مجوزهای لازم از سوی آمریکا با هدف معافیت از جرایم این کشور اعلام کرده اند.

رضایی یادآور شد: اقدام یک جانبه آمریکا مبنی بر خروج یک طرفه از برجام بعد از ۱۵ ماه مذاکره بسیار ناجوانمردانه بود و با نفوذی که آمریکا در دنیا، بنگاه های اقتصادی و بانک های اروپایی دارد در صورت ایستادگی بر موضع فعلی خود، می تواند ادامه همکاری اروپا با ایران را دور از ذهن سازد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.