هشدار پلیس راهور نسبت به خروج کودکان از سا‌نروف خودروها

 هشدار پلیس راهور نسبت به خروج کودکان از سا‌ن‌روف خودروها

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

سرهنگ جبارزاده با تاکید بر اینکه عدم‌تعیین جریمه برای معضل جدید خروج کودکان از سان روف بیانگر نبود خطر در این زمینه نیست، به تشریح خطرات ناشی از این اقدام پرداخت.

به گزارش خانه ملت، سرهنگ مسعود جبارزاده در واکنش به هشدار پلیس نسبت به نحوه استفاده کودکان از سان روف در خودروها گفت: این یک توصیه پیشگیرانه در جهت تامین امنیت و سلامت کودکان بوده است، چرا که در فصل تابستان بیشتر شاهد خروج آنها در حالت ایستاده از سانروف خودروهای در حال حرکت هستیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: هم‌اکنون که هوا رو به گرم شدن است، والدین باید مراقب باشند که کودکانشان سر یا دست خود را چه از طریق سان روف و چه پنجره کنار خودرو خارج نکنند، چرا که این احتمال وجود دارد که حتی در هنگام حرکت با خودروهای اطراف یا موتورسیکلت‌ها برخورد عرضی داشته و صدمات جدی را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تعیین جریمه همیشه بیانگر وجود یا عدم وجود خطر نیست خاطرنشان کرد: پلیس پیوسته در چارچوب قانون حرکت می‌کند و نمی‌تواند حتی یک گام جلوتر از قانون حرکت کند و در شرایط کنونی نیز برای این معضل جدید جریمه‌ای در نظر گرفته نشده است.

سرهنگ جبارزاده یادآورشد: پلیس برای موارد جدید از کانال هشدارهای آموزشی ورود پیدا کرده و خطرات احتمالی را گوشزد می‌کند، ضمن اینکه در این زمینه حوادثی هم وجود داشته که موجب می‌شود پلیس در این خصوص به ارائه توصیه‌های لازم بپردازد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، تصریح کرد: قرار بر این نیست که پلیس بعد از افزایش تعداد حوادث به ارائه برنامه‌های پیشگیرانه یا هشدارهای آموزشی مبادرت ورزد، بنابراین در این شرایط هم باید از بروز خطرات احتمالی پیشگیری کرده و حتی از بروز یک حادثه جبران‌ناپذیر نیز جلوگیری به عمل آوریم.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.