هاوال H2 در بازار اس یو وی ها چه خواهد کرد؟

هاوال H2 در بازار اس یو وی ها چه خواهد کرد؟
گروه بهمن به عنوان یکی از چابک‌ترین خودروسازان خصوصی در صنعت خودروی کشور در جدیدترین همکاری خودرویی خود با شرکت گریت‌وال چین همراه شده است. در اولین فاز این همکاری قرار است خودروی هاوال روی خط تولید گروه بهمن قرار گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش اخبار خودرو مریم کربلایی مدیر بازاریابی گروه بهمن در مورد آینده هاوال و برنامه های همکاری گروه بهمن بیشتر میگوید:
پیش‌از از هرچیز به برند گریت‌وال با محصول هاوال در ایران اشاره می‌کنم. بنا به‌دلایلی چهره این برند مخدوش شده است. چرا دوباره سراغ این برند رفتید و برای ترمیم چهره آن چه برنامه‌هایی دارید؟

کاملا حق با شماست، به‌‌رغم آن‌که این محصول بسیار باکیفیت، خوب و پرفروش است ولی در ایران متاسفانه به خاطر برخی مسائل قبلی شاید از وجهه چندان خوبی برخوردار نباشد. ولی مساله‌ای که وجود دارد، اینکه هاوال جزو پرفروش‌ترین برند SUV در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیاست.

در‌حال‌حاضر هم به کشورها مختلفی مثل استرالیا، تونس و بازارهای مختلف محصولاتش را صادر یا در آنجا تولید می‌کند. در بعضی کشورها نگرش‌، تولید یک محصول متفاوت و باکیفیت است.

در مورد هاوال نیز به‌عنوان یکی از برندهای گریت‌وال یک شاسی‌بلند SUV و استراتژی آن روی بازار SUV متمرکز است و یکی از موفق‌ترین بازارهای SUV را در بازار چین در اختیار دارد.

همان‌طور که گفتم‌ همه تلاشمان را می‌کنیم که محصول اصل را در ایران معرفی کنیم و همچنین موقعیت آن را در بازار ایران تغییر دهیم. محصولات این برند بسیار باکیفیت هستند به‌خصوص شاسی‌بلندهای هاوال.

این محصولات را به کشور آوردیم تا مردم از نزدیک با آن آشنا شوند چون شاید گاهی حرف‌زدن کافی نباشد و لازم باشد مردم از نزدیک با محصول آشنا شوند. تاکنون بازخورد خوبی از بازار گرفتیم و مردم از آن استقبال کردند و طبق نظرسنجی‌هایی که داشتیم این محصول مورد اقبال قرار گرفته‌است.

وجه تمایز این خودرو چیست؟

ما معتقدیم این خودرو هم از لحاظ کیفیت، هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ طراحی پرفروش‌ خواهد شد. وقتی محصولی پرفروش است، بی‌دلیل نیست. نکته دیگر آنکه تلاش می‌کنیم اطمینان مردم را در قبال خرید این خودرو بیشتر جلب کنیم زیرا بحث خدمات پس از فروش پشتوانه محصولات گروه بهمن است.

در واقع به‌غیر از مبحث فروش، تمرکز شما روی خدمات پس از فروش است؟

بله زیرا از نظر ما فروش بدون خدمات بی‌معنی است. در مورد فاو بی‌سی نیز همه نگران خدمات پس‌از‌فروش بودند و ما بارها اعلام کردیم ۳‌سال و ۱۰۰هزار کیلومتر گارانتی گروه بهمن پشتوانه این محصول است، به‌همین‌ دلیل برای آرامش خاطر بیشتر مشتریان یک‌سال سرویس دوره‌ای رایگان ارائه دادیم. در مورد هاوال هم به همین شکل است یعنی خدمات گروه بهمن، پشتوانه محصولات خواهد بود.

برنامه اصلی فروش یا هدف‌گذاری شما برای چه سالی است و اصولا چگونه می‌خواهید سهم بیشتری از بازار کسب کنید؟

اشاره کاملا دقیقی کردید، در مورد SUVهایی که زیر ۱۰۰ میلیون هستند، بازار کاملا رقابتی است. ما همه تلاشمان را می‌کنیم که با قیمت رقابتی وارد بازار شویم.

وقتی یک محصول قیمت و خدمات مناسب داشته باشد، و همچنین از کیفیت، زیبایی و همه المان‌ها برخوردار باشد، دیگر نیازی به تبلیغ نیست و به‌ این ترتیب می‌تواند موجودیت خود را به مردم اثبات کند.

ما معتقدیم و مطمئنیم محصولات هاوال می‌توانند در زمینه قیمت، جای خودشان را باز کنند و سهم بازار را بگیرند. ما با هاوال H2 شروع خواهیم کرد و تمام تلاشمان این است قبل از پایان سال، فروش محصول را شروع کنیم.

آیا برنامه‌ای در زمینه تولید دارید؟

محصولات به‌صورت CKD هستند و در خطوط شرکت بهمن‌موتور تولید می‌شود. در‌حال‌حاضر ما ظرفیت زیادی برای تولید داریم و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده کنیم.

وضعیت تولید و فروش B30 چگونه است و چه جایگاهی در برنامه‌های گروه بهمن دارد؟

همان‌‌طور که خودمان هم پیش‌بینی می‌کردیم، B30 خیلی زود توانست بین رقبای خود جا باز کند و سهم خوبی از بازار بگیرد، ما فروش بسیار خوبی داشتیم و در چند ماه اخیر که محصولات را لانچ کردیم،به این دلیل که اصلا B3 لازم نیست درباره این خودرو تبلیغ کنیم بلکه شعار ما این است قبل از این‌که تحقیق کنید، B3 را نخرید.

ما به مشتریان می‌گوییم درباره این خودرو تحقیق و آن را با محصولات و رقبایش مقایسه کنید. ما امکان تست را برای مشتری فراهم کردیم که تا آن را تست کند و بعد تصمیم بگیرد.

برای این‌که واقعا نسبت به رقبایش چه به لحاظ آپشن، زیبایی، کیفیت و همچنین خدمات، بالاتر از رقباست و در نمایشگاه هم فروش داشتیم که از آن استقبال خوبی شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.