نیسان X-Trail می تواند با کره ای ها رقابت کند؟!

نیسان X-Trail می تواند با کره ای ها رقابت کند؟!
نیسان X-Trail خودرویی است کراس اوور که روی پلتفرم CMF سری CD رنو- نیسان ساخته شده است. این خودرو با مدل نسل سوم خود به ایران می آید که از سال ۲۰۱۳ معرفی شده است و همچنان با تغییرات جزئی به بازار عرضه می شود.
ابعاد و اندازه این خودرو را می توان بزرگتر نیسان قشقایی دانست و تنها ظاهر و برند دلیل شباهت X-Trail و قشقایی اعلام کرد. ولی در واقع ابعاد این کراس اوور ژاپنی با کولئوس نسل جدید مشابه است و می توان از چند ماه آینده شاید رقابت این دو خودرو در بازار ایران باشیم.
نیسان X-Trail به موتور بنزینی دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار یا ۲.۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخار مجهز است. گیربکس این شاسی بلند به نسبت جمع و جور، شش سرعته دستی یا Xtronic هفت دنده CVT است. در بازار جهانی این خودرو قابلیت سفارش در نسخه های تک دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل را دارد. احتمال داده می شود که نیسان X-Trail با همان موتور ۲.۵ لیتری گیربکس CVT به بازار ایران راه پیدا کند. زیرا امروز این مدل خودرو در بازار امارات وجود دارد و طبیعی است که با سفارش منطقه ای نیسان مطابقت دارد. در بازار امارات متحده عربی X-Trail با موتور ۲.۵ لیتری با توجه به امکانات و نوع دیفراسیل قیمت حدودی ۸۰ الی ۱۲۵ هزار درهم را دارد. با توجه به اینکه تویوتا راو۴ قیمت ۱۲۶ هزار درهم در امارات و بالای ۲۳۰ میلیون تومان در ایران را دارد، احتمالا نیسان X-Trail فول هفت صندلی نیز قیمتی بین ۲۱۰ الی ۲۳۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد. البته در صورت واردات این خودرو در تیپ های مختلف با توجه به قیمت جهانی، می توان آن را در نسخه هایی با قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیز دید. تویوتا راو۴، هوندا CR-V و رنو کولئوس جدید می تواند از رقبا جدید و اصلی این خودرو در بازار ایران باشند.
گالری تصاویر:

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.