نیسان قشقایی SVM ، سریعترین شاسی بلند دنیا با 2000 اسب بخار قدرت

نیسان قشقایی SVM ، سریعترین شاسی بلند دنیا با 100 اسب بخار قدرت
شاید تا به حال راجع‌به Severn Valley Motorsport نشنیده باشید، این کمپانی تیونینگ خودرو در انگلستان واقع شده و تخصصش بهبود کارآیی نیسان GT-R است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

چند سال پیش پیشرانه Godzilla طی یک پروژه روی نسل اول نیسان Qashqai یا همان مدلی که در حال حاظر با نام Rouge Sport در آمریکا به‌ فروش می‌رود، نصب شد.
بدین ترتیب Qashqai-R متولد شد، با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت.
در آن سال یعنی سال ۲۰۱۴ مجله Top Gear مطلبی راجع‌به کراس اوورهای کامپکت با موتور سوپر اسپرت را به چاپ رساند و‌ از آن روز تا به حال این‌ خودرو حتی به روز رسانی های بیشتری را نیز پشت سر گذاشته است. این تیونر می‌گوید موتور فورج کاری شده ی Qashqai حالا از کیت توربوشارژر جدیدی برخوردار است که قادر به تولید ۲۰۰۰ اسب بخار است! چرا؟ چون کمپانی SVM خواهان کسب عنوان سریعترین شاسی بلند دنیا است که تا دیروز در اختیار Toyota و خودروی Land cruiser بود که با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت این عنوان را یدک می‌کشید.
نیسان قشقایی SVM ، سریعترین شاسی بلند دنیا با 100 اسب بخار قدرت


اما حالا این مقام صاحب جدیدی دارد زیرا نیسان Qashqai-R توانست در رویداد Vmax که شنبه در‌ یک مسیر اختصاصی برگزار شد، سرعت ۳۸۲.۷ کیلومتری را به ثبت برساند. این خودرو حتی توانست در این رخداد Agera R که ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت، شکست دهد. گرچه همه میدانیم که ابرخودروی Koenigsegg قادر به ثبت سرعت‌های بالاتر نیز هست.
به عنوان یک تازه وارد، این Qashqai تنها نیسان شاسی بلند مجهز به موتور شدیداً ارتقاء پذیر GT-R نیست و خودروی دیوانه دیگری به نام Juke-R هم این شرایط را دارد.
نیسان این مدل را به خط تولید منتقل کرد، گرچه با تولید شدیداً محدود و قیمتی بسیار زیاد.
قرار است که ویدئوی این رکورد شکنی به زودی روی صفحه فیس‌بوک SVM قرار بگیرد. ما که بی صبرانه منتظر دیدن آن هستیم.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.