نگرانی اسکانیا از کاهش فروش محصولاتش در ایران

نگرانی اسکانیا از کاهش فروش محصولاتش در ایران

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شرکت اسکانیا بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون و اتوبوس در جهان از کاهش میزان فروش محصولاتش در بازار ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رویترز، شرکت اسکانیا (Scania) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتوبوس و کامیون در جهان است از اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران و کاهش سهم فروش کامیون و سایر محصولات اسکانیا در بازار این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، هنریک هنریکسون – مدیر ارشد اجرایی شرکت اسکانیا – در گفت‌وگویی با گزارشگر رویترز گفت: اسکانیا بعنوان یک شرکت سوئدی فعال در جهان، در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی که تحریم های ایران از سوی اتحادیه اروپا برداشته شد، بار دیگر توانست به بازار فروش این کشور که از اهمیت بالایی برخوردار است، بازگردد اما حالا با اقدام جدید دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران و سپس اعمال تحریم های جدید اقتصادی، این شرکت مجبور است سفارش های خود را لغو کند چراکه قادر نخواهد بود تا اواسط ماه جاری (اوت) این سفارش ها را تحویل ایران بدهد و در صورت تخطی از این قانون، مشمول جریمه و تحریم خواهد شد.

وی افزود: اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کرده و پیش برود، وضعیت فروش ما در ایران به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ما سهم قابل توجهی که در بازار این کشور داشتیم را از دست خواهیم داد و این برای شرکت بزرگی همچون اسکانیا به طور قطع خطرناک و ناخوشایند خواهد بود.

براساس آمار و ارقامی که وی ارائه داده، شرکت سوئدی اسکانیا که یکی از بزرگترین زیرمجموعه های شرکت خودروسازی فولکس واگن است، یکی از فعال ترین شرکت های خارجی در ایران است که سهم قابل توجهی از بازار این کشور را در اختیار دارد. اسکانیا سالانه حدود ۵ هزار تا ۶ هزار دستگاه کامیون و اتوبوس را روانه ایران می کند. این عدد به معنای اختصاص ۵ درصد از فروش کل جهانی این گروه صنعتی است که توانست در سال گذشته میزان فروش محصولاتش در جهان را به ۱۰۹ هزار و ۴۱۵ دستگاه برساند.

کارخانه های اسکانیا که در اروپا و آمریکای لاتین واقع شده اند، بسیاری از کامیون و اتوبوس های سفارش ایران را تولید کرده و روانه بازار این کشور می کنند.

وی تاکید کرد: اسکانیا نیز همچون سایر شرکت های تجاری خارجی با توجه به بازار رو به رشد و پر رونق ایران، از کاهش فعالیت و از دست دادن سهم فروش محصولاتش در این کشور بسیار ناخشنود و نگران است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.