نگاه قطعه سازی ایران به جهانی شدن

نگاه قطعه سازی ایران به جهانی شدن
صبح امروز نشست خبری همایش بین المللی صنعت خودرو انجام شد و در این نشست بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مورد همایش توضیحاتی داد و پاسخگوی سوالات رسانه ها در مورد این رویداد بود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در این نشست خبری که در ساختمان ایدرو انجام شد اعتمادی ضمن تبریک ایام دهه فجر از اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد کشور گفت و به اهمیت بخش قطعه سازی در این صنعت اشاره کرد.او در ادامه اضافه کرد صنعت قطعات بخش مهمی از صنعت خودرو ایران به حساب می آید که رشد آن نیازمند تعامل با قطعه سازان بزرگ در جهان است و به همین دلیل همایش خودرو امسال با محوریت زنجیره تامین برگزار خواهد شد.

اعتمادی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صنعت خودرو برای سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: در این سال قرار است بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود که ۲۰۰ هزار دستگاه محصولات جدید ایران خودرو و پژو، ۱۵۰ هزار دستگاه محصولات جدید شرکت های سایپا و سیتروئن و ۳۰۰ هزار دستگاه محصولات جدید رنو خواهد بود.
نگاه قطعه سازی ایران به جهانی شدن
معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو بیان داشت: تا سال ۱۴۰۰ همچنین تعداد ۷۰۰ هزار دستگاه از خودروهای فعلی حاضر در کشور با ارتقای کیفی و فناوری به تولید ادامه خواهند داد و علاوه بر این، برای ۵۰۰ هزار دستگاه دیگر نیز ظرفیت وجود دارد که باید تصمیم بگیریم با چه محصولات پیشرفته ای از این پتانسیل استفاده شود.
وی همچنین از تدوین نهایی استراتژی صنعت خودروی کشور با مشارکت یک شرکت معتبر آلمانی خبر داد.

اعتمادی در ادامه گفت: دلیل و هدف اصلی همایش خودرو امسال رشد و جهانی شدن قطعه سازی ایران است و نگاه ما به صنعت قطعات تنها تامین داخل نیست و امیدواریم روزی صادرات قطعات را از کشورمان داشته باشیم.در این همایش بزرگان برند های خودرو مثل رنو،پژو و سیتروئن حضور دارند و در ضمینه قطعات هم از بزرگان این صنعت در جهان دعوت به عمل آمده است.
نگاه قطعه سازی ایران به جهانی شدن
در ادامه این نشست کاکایی دبیر علمی همایش ضمن تشکر از سازمان گسترش و وزارت صنعت اشاره به اهمیت پوشش رسانه ای این همایش کرد و گفت:در سال های اخیر جهش خوبی در تولید خودرو داشته ایم و حالا نوبت به زنجیره تامین،یعنی قطعات رسیده است.کاکایی در ادامه صحبت هایش خبر از حضور سخنرانان مطرح خارجی در این همایش داد.
نگاه قطعه سازی ایران به جهانی شدن
در بخش پایانی این نشست علیرضا عاجزی به عنوان مدیر برگزاری همایش گفت:
در این همایش از۱۵۶۰ نفر از متخصصان در زمینه خودرو و قطعات دعوت به عمل آمده است. همچنین ۲۲۰ نفر میهمان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، هند، روسیه، ترکیه، عراق، ترکمنستان و ایتالیا در این همایش بین المللی خبر داد و یادآور شد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی به متراژ سه هزار متر مربع از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برپا خواهد شد.

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت «زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش
عکس:عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.