نمایندگی شرکت‌های تولید تایرهای خارجی با دستور سازمان بازرسی تمدید نمی‌شود

نمایندگی شرکت‌های تولید تایرهای خارجی با دستور سازمان بازرسی تمدید نمی‌شود

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

واردات تایر به‌کشور هنوز بلاتکلیف است، از عدم‌تمدید نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران تا تخصیص ندادن ارز به واردکنندگان لاستیک که این روزها وارد سومین‌ماه خود شده است.

به گزارش اسب بخار به نقل از اخبار خودرو ، مرکز امور اصناف و بازرگانان از چندی قبل، تمدید نمایندگی شرکت‌های ایرانی را که به‌عنوان نماینده تایرسازان خارجی در کشور مشغول به فعالیت بودند، از دستور کار خود خارج کرده است. با این اتفاق، شرکت‌های واردکننده لاستیک امکان ترخیص و ثبت‌سفارش کالا را ندارند و همین موضوع باعث شده است بازار به‌ویژه در بخش تایرهای رادیال باری‌واتوبوسی با کمبود مواجه شود.

بررسی‌ها از دستور سازمان بازرسی‌کل کشور برای عدم تمدید نمایندگی‌های خارجی در کشور حکایت دارد. به‌گفته یکی از منابع آگاه، بازرسان سازمان بازرسی‌کل کشور هرگونه تمدید نمایندگی‌های خارجی در ایران و صدور نمایندگی جدید توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان را ممنوع اعلام کرده و علت آن نیز بروز برخی تخلفات در زمینه صدور گواهی‌های نمایندگی یا تمدید نمایندگی‌های قبلی بوده است.

به‌گفته برخی واردکنندگان لاستیک، ‌رایزنی‌هایی با وزارت صنعت‌،‌معدن‌وتجارت برای تمدید نمایندگی‌ها انجام شده اما شواهد حکایت از آن دارد این کار از اختیارات وزارت صنعت‌،‌معدن‌وتجارت خارج است و به‌دلیل شکایت سازمان بازرسی‌کل کشور در‌حال‌حاضر امکان تمدید گواهینامه‌های نمایندگی وجود ندارد.
از سوی دیگر اخبار رسیده به روزنامه «دنیای خودرو» از تاکید سازمان بازرسی کل کشور بر برچیده شدن بساط ثبت نمایندگی شرکت های خارجی در سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان دارد. بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی،‌امکان واردات باید برای افرادی که کارت بازرگانی در اختیار دارند، فراهم باشد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.