نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید

نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
گروه بهمن طبق سال های گذشته، دیروز همایش سالانه نمایندگان این شرکت در هتل المپیک برگزار شد.
این برنامه که از ۱۰ صبح آغاز شد با سخنرانی برخی مدیران این شرکت همراه بود و طی این برنامه صحبت های مهمی در خصوص روند فعالیت این شرکت خودروساز بزرگ کشور اعلام شد. گروه بهمن سال هاست که در بخش های مختلف بازار با کیفیت ترین خودروها را عرضه می کند. همچنین پیشتازی این شرکت در عرضه خودروهای دیزلی با کیفیت و تولید پیکاپ ها باعث شده تا گروه بهمن همیشه به عنوان یکی از خوشنام ترین خودروسازان کشور شناخته شود.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
در مراسم روز گذشته از نمایندگان برتر این شرکت تجلیل به عمل آمد. در ادامه مراسم به قید قرعه، پنج نفر از خریداران بسترن هم به عنوان میهمانان به میزبانی گروه بهمن بزودی به چین سفر می کنند. این نوع رفتار شرکت های خودروسازی در حال حاضر باعث رضایت مشتریان می شود و همین طرح های خلاقانه می تواند وفاداری خریداران خودروهای یک شرکت را به برند افزایش دهد.
در حاشیه این مراسم مواردی دیده می شد که نشان از خبرهای خوش گروه بهمن در ماه های آتی به حساب می آید. در اوایل برگزاری برنامه، محصولات جدید گروه بهمن در پارکینگ ضلع جنوبی هتل امپیک حضور داشتند. خودروهایی که رنگ و بوی رونق را در گروه بهمن می دانند.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
کاپرا۲ که به تازگی فروش آن توسط گروه بهمن شروع شده است، در این محوطه حضور داشت. نسخه فیس لیفت کاپرا با همان پیشرانه قبلی به بازار عرضه می شد و در برخی بخش های فنی بهبود پیدا کرده است. اما کابین این خودرو تا حد قابل توجهی تغییر کرده و شباهت بسیار زیادی به لندمارک دارد.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
در کنار آن یک مزدا۳ مونتاژ داخل وجود داشت که شاید در نگاه اول آنچنان جدید به نظر نمی رسید. ولی با نگاه دقیقتر، این خودرو به امکانات جدیدی مجهز شده است. دوربین عقب فابریک رنگ بدنه، سنسور پارک عقب و مالتی مدیا پیشرفته از جمله امکاناتی است که به مزدا۳ گروه بهمن اضافه شده است.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
خودرو بعدی فاو بسترن B50 جدید بود که از نظر طراحی سبکی متفاوت با محصولات قبلی FAW دارد. این خودرو تا حدی ظاهر عضلانی پیدا کرده است و از نظر امکانات و پیشرانه تغییر کرده است. امکانات جدیدی چون استارت دکمه ای، شش کیسه هوا، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک و… به نسل جدید فاو بسترن B50اضافه شده است.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
چیزی که در میان همه تغییرات B50 جذاب به نظر می رسد، موتور ۱.۴ لیتری توربو ۱۳۶ اسب بخاری است. همچنین این ماشین از گیربکس ۶ سرعته اتومات at کمپانی aisen ژاپن استفاده می کند. لازم به ذکر است که نسخه حاضر در این برنامه جز مدل های پایه B50 جدید بود و هنوز گروه بهمن برنامه ای برای عرضه آن اعلام نکرده است.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
اما به خودرویی می رسیم که احتمال تولیدش به مراتب بیشتر از برادر چینی اش بوده و احتمالا در اوایل تابستان امسال به صورت رسمی طی مراسمی رونمایی می شود. فاو بسترن B30 به عنوان یک سدان نه چندان بزرگ شناخته می شود که چند وقتی است در جاده های کشور مراحل تست و آزمایش را گذرانده است. این خودرو با فاصله محوری ۲۶۳۰ تنها چند سانتی‌متر از B50F کوچک‌تر است و می‌توان گفت که فضای کابین خوبی دارد.

B30 به موتور ۱.۶ لیتری ۴سیلندر ۱۶ سوپاپ VCT مجهز است. قدرت خروجی این موتور ۱۰۷ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتون‌متر گشتاور است که با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک یا ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که می‌تواند اتاق ۱۲۷۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. جالب است بدانید فضای صندوق B30 حدود ۳۰ لیتر از B50F بزرگ‌تر بوده و ۴۸۰ لیتر گنجایش دارد. فرمان این خودرو از نوع برقی است و لاستیک‌های ماشین روی رینگ ۱۶ اینچی نصب شده‌اند. مصرف سوخت این ماشین به طور ترکیبی حدود ۶.۷ لیتر و موتور بر مبنای استاندارد یورو۵ طراحی شده است. وجود امکانات ایمنی کیسه های هوا، کنترل کشش و پایداری و کنترل هرزگردی، سیستم شروع حرکت در سربالایی و… باعث شده است تا B30 در سطح خوبی از ایمنی قرار گیرد.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
در این ماشین امکاناتی وجود دارد که باعث می‌شود اکثر ایرانیان از آن خوششان بیاید. سان‌روف، مانیتور، دوربین عقب، مالتی مدیا با ۶ باند، کروزکنترل، ، تودوزی چرمی فابریک، دیلایت، سنسور باد لاستیک، فرمان الکتریکی ژاپنی با روکش چرم و… باعث شده است تا B30 در سطح خوبی از امکانات رفاهی قرار داشته باشد. لازم به ذکر است که به احتمال زیاد فاو بسترن B30 با گیربکس اتوماتیک شش سرعته به بازار ایران عرضه می شود. گیربکس این خودرو از نوع AT بوده و ساخت کمپانی Aisin ژاپن معرفی می شود. کمپانی آیسین ژاپن به عنوان یکی از مطرح ترین قطعه سازان جهان شناخته می شود که تامین سیستم انتقال قدرت خودروهای مطرح ژاپنی، اروپایی، آسیایی و… را بر عهده دارد. با توجه به سابقه خوب برند FAW در ایران، می توان پیش بینی کرد که B30 هم می تواند در بازار ایران قوی ظاهر شود و به عنوان یک خودرو خوب چینی در کشور عرضه شود.
نشست سالانه گروه بهمن با خبرهای جدید
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.