نسل آینده تویوتا GT86 با موتوری بزرگتر برای سال ۲۰۲۱

نسل آینده تویوتا GT86 با موتوری بزرگتر برای سال ۲۰۲۱
تویوتا و سوبارو برنامه‌ دارند دوقلوهای GT86 و BRZ را در آینده به بازار معرفی کنند و خبرهای رسیده‌ از ژاپن حاکی از آن است که اطلاعات خوبی از این دو کوپه اسپرت منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فریبنده ترین خبر برای مشتاقان شاید این باشد که مدل جدید موتور ۲.۰ لیتری باکسر را کنار خواهد گذاشت و موتوری بزرگتر و ۲.۴ لیتری را جایگزین آن خواهد کرد. مرکز ثقل همچنان پایین خواهد بود، حتی پایین تر از مدل قبلی!
در خبرها اطلاعاتی راجع به توربو شارژ بودن یا نبودن موتور ذکر نشده است، اما ممکن است جزو احتمالات باشد زیرا خودروی سوبارو Ascent از موتوری ۲.۴ لیتری و توربو شارژ شده استفاده می‌کند که ۲۶۰ اسب بخار قدرت ۲۷۷ پوند بر فیت گشتاور تولید می‌کند.
نسل آینده تویوتا GT86 با موتوری بزرگتر برای سال ۲۰۲۱


سر مهندس تویوتا GT86 و سوپرا آقای Tetsuya Tada گفت که تنها راه کمپانی برای ساخت مدلی توربو شارژ، وجود پلتفورمی کاملاً جدید است و نسل جدید میتواند بهترین فرصت برای تحقق این تغییر است.
نسل جدید تویوتا GT86 سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. سوبارو نیز همچنان به تولید در کارخانه Gunma ادامه خواهد داد و این بدان معناست که BRZ نیز در همان زمان به بازار خواهد آمد.
احتمالا سوبارو با پکیج کاملتری از امنیت رانندگی همراه خواهد بود و از تکنولوژی کمکی EyeSight سوبارو بهرمند خواهد بود. نسخه‌ای که روی آخرین نسل از سوبارو Forester نسب شده و شامل ترمز اظطراری قبل از تصادف، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نگهداری بین خطوط است. ترمز خودکار دنده عقب، رادار نقطه کور و هشدار عبور خودرو از عقب نیز جزو آپشن های اضافه این سیستم هستند.
نخستین نسل از GT86 و BRZ و البته Scion FR-S در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار راهی بازار شده و سال ۲۰۱۷ دست‌خوش تغیراتی جزئی شدند و ۵ اسب بخار به قدرت نمونه‌های گیربکس دستی آنها اضافه شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.