نسخه کوپه سراتو به آخر خط رسید

نسخه کوپه سراتو به آخر خط رسید
با گذشت نزدیک به یک دهه از زمان عرضه نسخه کوپه سراتو، ظاهرا این روزها اوضاع چندان برای آن مساعد نبوده و گویا کمپانی کیا قصد توقف تولید آن را دارد.
سال ۲۰۰۳ کمپانی کره ای کیا از یک خودروی کامپکت با نام سراتو رونمایی کرد که از پلت فرم مشترکی با هیوندای النترا بهره می برد. در سال ۲۰۰۸ و با ورود به نسل دوم، سراتو ضمن تحول در طراحی به فورته تغییر اسم داد اما در برخی بازارها از جمله ایران و استرالیا این خودرو با نام اصلی خود ارایه شد. سراتو یا همان فورته از این نسل با اتاق کوپه نیز تولید شد تا طیف بیشتری از جوانان را به سمت خود جذب کند.
به گزارش دیجیاتو : بر اساس مکاتباتی که یکی از سایت های مشاوره و خرید خودرو با کمپانی کیا داشته، کره ای ها با تایید این موضوع اعلام کرده اند سراتو کوپه (با تلفظ صحیح تر کوپ) مدل ۲۰۱۶ آخرین مدل تولیدی از این خودرو خواهد بود. آنطور که شواهد نشان می دهد، کوپه اقتصادی کیا از فروش چندان بالایی برخوردار نبوده و حفظ آن بر روی خط تولید توجیه اقتصادی ندارد.
آقای جیمز هوپ سخنگوی کیا در این باره اظهار کرده برای همگام شدن با سلیقه مشتریان و هم سویی بیشتر با خریدهای آنان، تولید سراتو کوپه متوقف خواهد شد. این تصمیم در حالی گرفته شده که آمار فروش این خودرو در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با اندکی بهبود همراه بوده است.
در حال حاضر اتومبیل های شاسی بلند و کراس اوور بیشتر از خودروهای کوپه محبوب هستند و به نظر نمی رسد که این وضعیت در آینده نزدیک تغییر کند. سراتو کوپه در آمریکا ۱۹۸۹۰ دلار قیمت دارد اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر خود احتمالا با تخفیف های ویژه به فروش خواهد رسید.
یکی از دلایل شکست این کوپه کره ای را می توان حضور رقبایی قدرتمند مثل هوندا سیویک کوپه دانست که از لحاظ طراحی، عملکرد فنی، مصرف سوخت و حتی قیمت در وضعیت بهتری قرار دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.