نبود تست تصادف در کمپانی‌های داخلی

نبود تست تصادف در کمپانی‌های داخلی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

متاسفانه در کشور هیچ‌یک از کمپانی‌های خودروسازی محل یا مرکز تست تصادف را ندارند و در حقیقت هیچ خودروی مونتاژی یا تولیدی در داخل کشور مورد بررسی تست تصادف قرار نمی‌گیرد.
یکی از مهم‌ترین تست‌هایی که در کمپانی‌های بزرگ خودروسازی روی خودروهایشان انجام می‌شود، تست تصادف است. تست تصادف تعیین‌کننده کیفیت یک خودرو و میزان رعایت فاکتورهای ایمنی در خودروهایی مانند قدرت جذب ضربه توسط سازه خودرو، کیسه‌های هوا و نبود نواحی خطرساز برای سرنشینان داخل اتاق است. به گزارش اخبار خودرو متاسفانه در کشور هیچ‌یک از کمپانی‌های خودروسازی محل یا مرکز تست تصادف را ندارند و در حقیقت هیچ خودروی مونتاژی یا تولیدی در داخل کشور مورد بررسی تست تصادف قرار نمی‌گیرد.
این عامل یک ضعف برای کمپانی‌های خودروسازی داخلی محسوب می‌شود. برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند که پارامترهای ایمنی و تصادف در نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، آنالیز و بررسی می‌شود. اما آنچه مشخص است این‌که هیچ‌گاه نتایج این موارد، مشابه تست تصادف واقعی نخواهد بود.
اگر تلاش برای راه‌اندازی مرکز تست تصادف در داخل کشور انجام نشده باشد، باید مدیران ارشد خودروسازی برای راه‌اندازی یک مرکز تست تصادف همت کنند. هرچند در سال‌های اخیر مرکز ایتراک تست‌های روزی را برای قطعات و مجموعه‌ها و خودرو انجام می‌دهد اما هنوز ضعف جدی در خلاء تست تصادف در داخل

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.