میراژ سدان، شاید گزینه ای برای ایران

میراژ سدان، شاید گزینه ای برای ایران
کمپانی میتسوبیشی سال هاست که روی خودرویی اقتصادی به نام میراژ فعالیت می کند. میراژ در حال حاضر با ششمین نسل خود به بازارهای جهانی آمده است و در خط مونتاژ تایلند تولید می شود. حضور میراژ در بازار ایران با مدل ۲۰۱۴ آغاز شد که شرکت آرین موتور آن را به فروش رساند. قرار است در بهار ۹۵ نسخه فیس لیفت میراژ به بازار ایران بیاید که دیگر آن ظاهر ساده و گاهی خسته کننده را نداشته باشد. در این روزها کمپانی میتسوبیشی، فیس لیفت نسخه میراژ سدان را به صورت رسمی معرفی کرده است. این خودرو از سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شده است و حالا با تغییراتی برای ۲۰۱۷، تیتر اخبار خودرویی را به خود اختصاص داده است.
میراژ سدان، شاید گزینه ای برای ایران
میراژ سدان را در اکثر بازارهای جهانی میراژ G4 می نامند. این خودرو بیشتر برای بازارهایی طراحی شده که مردم از یک خودرو استفاده های زیادی می کنند و آن چنان به دنبال داشتن خودرویی صرفاً شهری نیستند. می توان گفت، میراژ سدان برای روحیه بازار ایران مناسب است و اثبات شده که هر خودروی هاچبکی در ایران، نسخه سدانی دارد که مورد پسند قرار می گیرد. البته که وانت هر خودرویی، محبوبیت توصیف نشدنی دارد!
میراژ سدان، شاید گزینه ای برای ایران
میراژ G4 به موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر ۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰ نیوتون متری مجهز است. این موتور به وسیله یک گیربکس CVT قدرت را به چرخ های جلو می رساند. امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، کروزکنترل، مانیتور، دوربین عقب، استارت دکمه ای، فرمان برقی، سیستم فرمان بری صوتی و بلوتوث، گرمکن صندلی های جلو، آینه حساس به نور الکتریکی و شیشه ها و آینه های برقی از جمله امکاناتی است که میتسوبیشی برای G4 در نظر گرفته است. البته که این امکانات قابلیت حذف و اضافه را دارند.
میراژ سدان، شاید گزینه ای برای ایران
با اینکه قدرت موتور میراژ واقعا بالا نیست و از دید عموم افراد کم و ناتوان به نظر می رسد، ولی مصرف سوخت زیر ۴.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر باعث می شود تا افرادی این ماشین را برای استفاده های متداول انتخاب کنند. قیمت نسخه هاچبک میراژ در بازار ایران با مدل ۲۰۱۶، حدود ۷۰ تا ۷۲ میلیون تومان است و احتمال می رود در صورت واردات نسخه فیس لیفت سدان، قیمت آن تا ۸۰ میلیون تومان تعیین شود. البته که شرکت آرین موتور برنامه ای برای ورود این خودرو سدان اعلام نکرده است و فعلا قصد عرضه نسخه فیس لیفت میراژ را در ایران دارد.
میراژ سدان، شاید گزینه ای برای ایران
محمدمهدی تفضلی- گروه مستند اسب بخار
گالری تصاویر:

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.