مونتاژ ام جی منتفی می شود؟

اولین تست و بررسی MG360 در ایران
کمپانی سایک چین که سال گذشته به صورت رسمی حضور خود را در ایران اعلام کرد، قرار بود که برخی محصولات ام جی را برای مونتاژ به خطوط تولید کشور بیاورد. با گذشت چند ماه هر بار شاهد آن هستیم که برنامه ام جی در ایران به زمان دیگری موکول می شود.
ام جی ۳۶۰ که قرار بود پیش از سال ۹۶ به بازار بیاید، اعلام شد که از خرداد سال جاری ثبت نام می شود و با گذشت یک ماه از برنامه اعلام شده، می بینیم که هنوز اتفاقی نیافتاده است. همچنین آمار تولید خط آذویکو که چند بار با تولید ام جی ۳۶۰ گزارش هایی را از خود ارائه می داد، در این اواخر در آمار وزارت صنعت دیده نمی شود. این مسئله باعث شده تا بسیاری افراد که برای خرید ام جی ۳۶۰ منتظر بوده اند، تکلیف خود را ندانند و همین کار باعث می شود تا بسیاری از مشتریان واقعی این این برند اطمینان کافی نداشته باشند.
برند ام جی با اینکه در ذهن مردم ایران شناخته شده است، ولی عملکرد ضعیف واردکننده آن یعنی مدیا موتورز باعث شده تا بسیاری به فعالیت شفاش ام جی پارس موتور دلخوش شوند. حال که روند کاری این شرکت هم مشخص نیست، بسیاری بر این باورند که ام جی مونتاژی هم نمی تواند مانند نسخه های وارداتی موفقیت خاصی را به دست آورد. با اینکه کمپانی سایک و برند ام جی در بازار آسیا حرف های زیادی برای گفتن دارند، ولی سیاست های اتخاذ شده آن ها برای بازار ایران باعث شده تا نتوانند آنچنان خوش نام در بازار ایران کار کنند.
برخی شنیده ها حاکی از آن است که تاخیر در فرایند مونتاژ ام جی ۳۶۰ به نماینده ایرانی آن، یعنی آذویکو بر می گردد که نتوانسته تعهدات مالی خود را نسبت به مشارکت با کمپانی سایک پاسخ دهد. تعدادی از منابع خبری هم اعلام کردند که برنامه مونتاژ خودروهای ام جی در آذویکو تبریز به خاطر همین مسئله منتفی شده و سایک در حال حاضر با برخی شرکت های خودروساز دیگر مذاکره می کند. نام گروه بهمن به عنوان یکی از گزینه های سایک- ام جی شنیده می شود. البته که هنوز ام جی پارس موتور، آذویکو و گروه بهمن این خبر را به صورت رسمی تایید نکرده اند.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.