ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی تویوتا رد شد

ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی تویوتا رد شد
روز سه شنبه، کورش مرشد سلوک، عضو هیئت مدیره ایرتویا و انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به خبرنگار روزنامه دنیای خودرو در خصوص شایعه ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی تویوتا گفت: «این کاملا یک شایعه بوده و از جانب ما رد می شود. واردات خودروهای کمری هیبرید، پریوس و لکسوس NX300h و CT200h همچنان ادامه دارد و منع قانونی برای آن ها تعریف نشده است.»
او در خصوص واردات برخی نمونه های تویوتا- لکسوس از آمریکای شمالی اعلام کرد:« ما خودروها را از بازار حاشیه خلیج فارس تامین می کنیم و بدیهی است که مستقیما در حال حاضر با طرف غربی وارد معالمه نشده ایم. به همین جهت برای واردات این خودرو به خاطر سفارش آمریکا و کانادا بودن مشکلی وجود ندارد.»
ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی تویوتا رد شد
چندی پیش خبرهای ضد و نقیضی منتشر شد که بزودی واردات خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس بخاطر ساخت و سفارش آمریکا بودن ممنوع می شود. همین مسئله باعث شد تا بازار خودرو تحرکی نسبت به این خبر داشته باشد و کمری هیبرید افزایش قیمت پیدا کند. گاهی هم عدم حضور پرشور این خودروها باعث شد تا به این شایعه دامن زده شود و برخی بگویند که بخاطر مسئله سفارش آمریکا بودن، این خودروها از لیست واردات حذف شده اند. این روزها شرکت ایرتویا به عنوان اولین برند ایرانی شناخته می شود که خودروهای هیبریدی را به صورت عمده وارد بازار ایران می کند و قرار است بزودی پریوس را با مدل ۲۰۱۶ به مشتریان خود واسپاری کند. محصولات هیبریدی تویوتا با استاندارد آلایندگی یورو۶ به بازار عرضه شده و از نظر مصرف سوخت در سطح بسیار خوبی قرار دارند.
حسین دلاور

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.