معرفی خودروی مسابقه برقی فولکس واگن + ویدیو

معرفی خودروی مسابقه برقی فولکس واگن با نام I.D. R Pikes Peak
کمپانی خودروسازی فولکس واگن از خودروی مسابقه‌ای و تمام برقی خود I.D. R Pikes Peak رونمایی کرد و می‌خواهد با آن در رویداد صعود به تپه‌ی Colorado Springs در ۲۴ ژوئن شرکت کند و ثبت رکورد کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به رندرهای به بیرون درز کرده، تقریباً همه چیز قبلاً مشخص شده بود و این خودرو در شهر Alès کشور فرانسه، محل زندگی راننده ی آن یعنی Romain Dumas رونمایی شد. کربن خالص!
این خودرو ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند بر فیت گشتاور از دو‌ موتور الکتریکی خود تولید می‌کند. چقدر سریع است؟؟؟
کمپانی فولکس واگن اعلام کرده که این خودرو حتی از خودروهای Formula 1 و Formula E نیز سریعتر است.
این خودرو میتواند در ۲.۲۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد زیرا تنها ۲۵۰۰ پوند وزن دارد.
معرفی خودروی مسابقه برقی فولکس واگن با نام I.D. R Pikes Peak


توسعه این خودرو و نتایج کارایی بدست آمده از ان در این رویداد، مهندسین را برای ساخت خودروهای برقی جاده‌ای در آینده، آگاه‌تر خواهد کرد. مسئول اجرایی بخش توسعه فولکس واگن جناب دکتر Frank Welsch گفت: صعود به تپه در Pikes Peak چالشی جدی تست اسید برای خودروی الکتریکی است. مشتریان همواره از یافته‌های علمی بدست آمده از مسابقات اتومبیل رانی بهره برده‌اند و ما امیدواریم بتوانیم این نکته‌ها را پیدا کرده و از آنها به عنوان انگیزه‌ای ارزشمند برای ساخت مدل‌های آینده‌ی I.D استفاده کنیم.
معرفی خودروی مسابقه برقی فولکس واگن با نام I.D. R Pikes Peak
کمپانی فولکس واگن قصد شکستن رکورد خودروهای الکتریکی موجود که توسط کهنه‌کار صعود به تپه یعنی Rhys Millen به ثبت رسیده را دارد. وی در سال ۲۰۱۶ سوار بر eO PP100 prototype در زمان ۸:۵۷.۱۱۸ این صعود را انجام داده است. سریعترین زمان صعود در Pikes Peak سال ۲۰۱۳ به ثبت رسید، جایی که اسطوره Formula 1 یعنی Sébastien Loeb با خودروی Peugeot 208 T16 Pikes Peak به تپه حمله کرد و زمان ۸:۱۳.۸۷۸ را به ثبت رساند.
در کل ۶۹ خودرو و ۲۴ موتورسیکلت در ۹۶امین دوره از صعود به تپه‌ی Pikes Peak شرکت خواهند کرد. با احتساب I.D. R Pikes Peak در کل نه خودرو در کلاس نامحدود شرکت خواهند کرد، گرچه بنظر فولکس واگن دست بالا را دارد و انتظار میرود امسال رکورد جدیدی برجای بگذارد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.