معرفی ب ام و M5 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸ + ویدیو

معرفی ب ام و M5 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸
خودروی ب ام و M5 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸ به طور رسمی رونمایی شد و کارایی ارتقا یافته و قابلیت های منحصر به فردی از این سدان باواریایی را با خود به ارمغان آورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با برچسب قیمتی ای که از ۲۲۹.۹۰۰ دلار – البته بدون هزینه های عوارض در استرالیا – شروع می شود، این M5 قدرت بیش تری از موتور استاندارد خودرو ( موتور ۴.۴ لیتری V8 دو توربو )، تولید خواهد کرد. این قدرت به میزان ۱۹ کیلووات بیش تر و معادل ۴۶۰ کیلووات در دور موتور ۶۰۰۰Rpm خواهد بود. گشتاور همچنان همان رقم ۷۵۰ نیوتن متر است که از ۱۸۰۰ تا ۵۸۰۰ دور در دقیقه در دسترس خواهد بود.
در مورد مصرف سوخت که شاید هیچ یک از خریداران این خودرو به این موضوع اهمیت ندهند، باید بگوییم که این خودرو برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت به ۱۰.۸ لیتر بنزین احتیاج دارد، البته به صورت سیکل ترکیبی.
معرفی ب ام و M5 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸


این خودرو با افزایش قدرتی که به خود دیده، قادر است صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳.۳ ثانیه بپیماید که ۰.۱ ثانیه بهبود داشته است. صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت نیز ۱۰.۸ ثانیه زمان خواهد برد که ۰.۳ ثانیه بهبود را تجربه کرده است.

سرعت نهایی این خودرو طبق معمول به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، که البته با سفارش M Driver’s Package سرعت نهایی تا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت.
برای تشخیص مدل M5 Competition از مدل M5 معمولی باید به جزییات مشکی رنگ در بدنه دقت کنید. جزییاتی مانند جلوپنجره، نشان شرکت، آینه‌های کناری، باله کوچک روی در صندوق بار که همگی به رنگ مشکی هستند. اگزوزهای مخصوص


M Sport ، دستگیره‌های در همرنگ با بدنه و رینگ های ۲۰ اینچی فورج کاری شده بسیار سبک آلیاژی که در جلو ۲۷۵/۳۵ و در عقب ۲۸۵/۳۵ هستند، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این مدل محسوب می‌شوند.
ارتفاع خودرو ۷ میلی متر کاهش یافته و نصب موتور بر حسب این مدل به صورت ویژه انجام شده است. درون کابین با ویژگی‌های منحصر به فرد بیش تری ملاقات خواهید کرد. از این ویژگی‌ها می توان به کمربندهای ایمنی مشکی رنگ منقوش به نشان و سه رنگ معروف M و کفپوش‌های مزین به نشان M اشاره کرد و هنگامی که دکمه استارت را فشار دهید، گرافیک M5 Competition در نمایش گر کنسول میانی نقش خواهد بست.
همچنین صندلی‌های تمام چرم Merino Aragon در کنار تزیینات کربن- آلومینیومی با جزییات کروم تیره، درون کابین انتظار شما را می‌کشند.
معرفی ب ام و M5 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸

فروش M5 Competition در کشور استرالیا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. جزییات و‌ ویژگی های دقیق فنی در روزهای عرضه به بازار اعلام خواهند شد، تنها چیزی که اکنون می دانیم این است که قیمت این خودرو از ۲۲۹.۰۰۰ دلار بدون عوارض، آغاز خواهد شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.