مزدا CX-5 ؛ محصول احتمالی گروه بهمن + آلبوم تصاویر

مزدا CX-5 ؛ محصول احتمالی گروه بهمن + آلبوم تصاویر
اگر شرایط اقتصادی و سیاسی حال حاضر کشور مشابه با چند ماه پیش بود، می توانستیم بگوییم مزدا CX-5، محصول قطعی گروه ” بهمن ” در سال جاری است، اما اکنون مشخص نیست که آیا پای این کراس اوور ژاپنی به بازار ایران باز می شود یا خیر؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به هر روی این روزها گروه ” بهمن ” و شرکت ” بهمن موتور “، در حال تست فنی و بررسی مزدا CX-5 برای عرضه در آینده هستند و برای این خودرو پلاک گذر موقت دریافت کرده اند. جمعه هفته پیش در حاشیه برگزاری همایش بسترن سواران با میزبانی گروه ” بهمن ” و شرکت ” بهمن موتور “، مزدا CX-5 با پلاک گذر موقت در محوطه کارخانه ” بهمن موتور ” دیده شد. آن چه از مشاهده این خودرو متوجه شدیم، ” بهمن موتور ” این کراس اوور ژاپنی را در نسخه فول آپشن برای انجام تست ها به ایران نیاورده و CX-5 موجود در ” بهمن موتور ” تنها یک نمونه است. با این که برخی امکانات مانند نمایش گر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و… در CX-5 نمونه دیده نمی شود، اما در آن امکانات فنی و سیستمی بالایی نصب شده و شما می توانید حتی سیستم پیشگیری از تصادف را در این خودرو داشته باشید.


این خودرو با موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز به فن آوری اسکای اکتیو به بازار ایران می آید که قدرت ۱۸۴ تا ۱۸۷ اسب بخار را تولید می کند. همچنین گشتاور این پیشرانه ۲۵۱ نیوتن متر است و گیربکس ۶ دنده ای اتوماتیک آن توان خودرو را به چرخ های جلو و عقب منتقل می کند. چندی پیش نیز گمرک، مزدا CX-5 را در فهرست ارزش گذاری خود به نام گروه ” بهمن ” قرار داد و بهای آن را ۳۰ هزار دلار اعلام کرد. با توجه به این عدد مشخص است که گروه ” بهمن ” و شرکت ” بهمن موتور ” در صورت عرضه CX-5، نسخه کامل آن را به دست مشتریان می رسانند.
مزدا CX-5 به عنوان یکی از برترین کراس اوورهای بازار جهانی در سال ۲۰۱۷ شناخته شده و از نظر کیفیت، طراحی، عملکرد و ایمنی امتیازهای بالایی را دریافت کرده است. این خودرو از نظر کلاس بدنه در رده تویوتا راو۴، کیا اسپرتیج، هیوندای توسان و… قرار می گیرد. با توجه به برخی صحبت های مقام های مسئول، شاید تا چند ماه دیگر مشکل واردات خودرو حل شود و در صورتی که مزدا و بهمن موتور به توافق جدیدی برسند، می توانید شاهد حضور مزدا CX-5 در ایران باشیم.

گروه مستند اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.