مزدا با ویژن کانسپت به نمایشگاه خودرو توکیو می‌رود

مزدا با ویژن کانسپت به نمایشگاه خودرو توکیو می‌رود
از آنجا که نمایشگاه خودروی توکیو برای خودروسازان ژاپنی یک فرصت وطنی برای نشان دادن ایده­‌های جدید خود بشمار می­‌رود لذا برندهای ژاپنی قبل از حضور ابتدا محصولات خود را در اینترنت و سپس در نمایشگاه در معرض دید قرار می‌دهند. کمپانی مزدا نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با مدل کانسپت ویژن کوپه کانسپت قرار است به نمایشگاه خودرو توکیو برود.
به گزارش خودرونویس، برخلاف شایعات مطرح شده که پیش‌­بینی می­شد مزدا با خودروی RX-9 اسپرت به توکیو برود اما با معرفی این خودروی کانسپت جدید مزدا آمادگی خود را برای نمایشگاه خودرو توکیو اعلام کرده است.
مزدا با ویژن کانسپت به نمایشگاه خودرو توکیو می‌رود
طراحی این کانسپت ۴ درب تاثیر گرفته از کانسپت RX-Vision است که در سال ۲۰۱۵ در موتورشو توکیو به نمایش درآمد. در واقع تصاویر نشان می‌دهند که این شباهت­‌ها شامل درب موتور کشیده، کابین عقب، شیب سقف و دماغه خودرو است. از این رو شاید صحیح باشد که محصول جدید را نسخه ۴ درب کانسپت قدیمی بدانیم.
مزدا این طراح را ترکیب خودروهای کلاسیک و مدرن می­‌داند. در جلو خودرو یک جلوپنجر بزرگ را نظار­ه ­گر هستیم و قطعات براق تزیین کننده سایر قسمت­‌های خودرو هستند. در عقب نیز شاهد یک بال کوچک و چراغهای دایره­ای سه بعدی هستیم که خود به خود نگاه‌مان را به سمت ۴ لوله اگزوز دایره­ای خودرو هدایت می­‌کنند.
تصاویر به نمایش گذاشته شده از کابین جزئیات زیادی را نشان نمی‌­دهند اما می­توانیم حضور چوب و چرم باکیفیت در کنار تزئینات فلزی را حس کنیم.
نکته جالبی که در کابین این کانسپت جلب توجه می­‌کند شیفتر تعویض دنده آن است که نشان می­ دهد خودرو از جعبه دنده دستی برخوردار است.
برای افزایش دقت رانندگی، مزدا صفحه نمایشگر این خودرو را به نحوی طراحی کرده است که در صورت لزوم به زیر داشبورد می­رود تا مانع از حواس پرتی راننده شود.
اطلاعات فنی این مزدا کانسپت در دسترس نیست اما پیش‌­بینی شده است پیشرانه‌­های هیبرید یا کاملا الکتریکی برای آن در نظر گرفته شود.
مزدا با ویژن کانسپت به نمایشگاه خودرو توکیو می‌رود

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.