مرسدس AMG SL73 با پیشرانه پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد

مرسدس AMG SL73 با پیشرانه پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

گویا مرسدس بنز قصد دارد سری ۷۳ را بار دیگر احیا کند. البته طی سال‌های اخیر، عموما خودروهایی با پیشرانه حجیم از این نام استفاده می‌کردند، اما حالا و با آمدن موتورهای الکتریکی، قدرت تولید شده معیار تعیین‌ کننده برای اعدادی خواهد بود که کمپانی AMGدر انتهای نام خودروهایش به کار می‌برد.

به گزارش خودرونویس، کمپانی مرسدسAMG که ید طولایی در ساخت خودروهای اسپرت و سوپراسپرت دارد، در تلاش است همچنان برتری خود را به شیوه‌های مختلف و با محصولات گوناگونش اثبات ‌کند. درحقیقت، بعد از رونمایی ابرخودرو پروجکت وان، خبرها حاکی از تلاش این کمپانی برای تولید نسخه چهار دربGT است. با این وجود، محصولات پرفورمنس این کمپانی به همین جا ختم نمی‌شود؛ چراکه طبق گزارش وب‌سایت اتومبیل ریپورتز، مرسدس در تلاش است تا نسخه‌ای خاص‌ و قدرتمندتر از SL را با همان چاشنی‌های خاص مدل GT به بازار عرضه کند.

درواقع می‌توان این‌گونه برداشت کرد که خودرو مرسدس AMG SL نسخه کابریولت GT چهار درب خواهد بود. حتی می‌توان گفت که SL73 نسخه‌ای اسپرت‌ و پرفورمنس از کلاس S کابریولت قلمداد می‌شود. این خودرو با داشتن پیشرانه بنزینی ۴ لیتری V8 دوقلو توربو قدرتی در حدود ۶۱۲ اسب بخار تولید می‌کند که در کنار ۲۰۴ اسب برخاسته از پیشرانه الکتریکی، در مجموع به عدد ۸۰۰ می‌رسد. همچنین ثبت ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور در مشخصات این خودرو، اعدادی هستند که حتی برای سوپراسپرت‌های فعلی هم بسیار بالاست!

منابع بسیاری تایید می‌کنند که این نیروگاه عظیم تولید نیرو علاوه بر GT چهار درب در نسل بعدی کلاس S و شاسی بلند GLS استفاده خواهد شد. البته فعلا مشخص نیست که نسخه اصلی GT از این پیشرانه استفاده خواهد کرد یا خیر. بااین‌وجود حداقل می‌توان مطمئن بود که الکتریسیته جزیی لاینفک از خودروهای نسل آینده مرسدس هستند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.