مدیرعامل نیسان پس از 16 سال برکنار شد

مدیرعامل نیسان پس از 16 سال برکنار شد
به گزارش یورونیوز، کارلوس گون مدیرعامل نیسان پس از ۱۶ سال از سوی هیات مدیره این کمپانی خودروسازی ژاپنی از کار برکنار شد.
به گزارش خبرآنلاین، پس از او سایکاوا یکی از مدیران قدیمی نیسان جانشین او می شود. سایکاوا ۶۲ ساله است و بیشتر از چهل سال است که در این کمپانی مشغول به کار است. او در سال ۲۰۱۳ مدیر بخش رقابتی این کمپانی شد.
همزمان کارلوس گون همچنان مدیر اجرایی این شرکت خودروسازی باقی خواهد ماند. کارلوس گون که سه ملیت لبنانی، برزیلی و فرانسوی دارد همچنان در راس کمپانی خودروسازی رنو فرانسه باقی خواهد ماند.
چندی پیش شرکت خودروسازی نیسان با تملک ۳۴ درصد سهام کمپانی میتسوبیشی به سهامدار عمده این شرکت خودروسازی تبدیل شد. ارزش این معامله کمی بیش از ۲ میلیارد یورو گزارش شده است.
نهایی شدن این سرمایه گذاری نیسان در این شرکت که روند آن از ماه مه آغاز شده بود، می تواند به فعالیتهای میتسوبیشی جان تازه ای ببخشد. این کمپانی اخیرا با بحران دستکاری در آزمایشهای مربوط به میزان مصرف سوخت خودروهای خود مواجه بود.
کمپانی نیسان از جمله شرکتهایی بود که نگرانی خود را درباره برگزیت ابراز کرده است. آنهاین شرکت در نظر دارد پیش از اجرای طرحهای سرمایه گذاری بالا در کارخانه ساندرلند از دولت بریتانیا تضمین بگیرد تا در صورت تعیین احتمالی مالیاتهای گمرکی پس از برکسیت، خساراتش جبران شود.
کارلوس گوسن، مدیرعامل وقت گروه رنو- نیسان در این باره گفته بود«اتخاذ تصمیماتی در زمینه سرمایه گذاری سخت است. زمانی که نوع رابطه بریتانیا با مهمترین شرکای تجاری اش یعنی اروپا مشخص نیست برنامه ریزی برای آینده ساده نیست. اگر قرار باشد برای محصولاتی که از بریتانیا به سمت اروپا صادر می شود مالیات وضع شود توسعه کارخانه ما در این کشور با ضرر همراه خواهد بود.»
بزرگترین کارخانه نیسان در اروپا با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در ساندرلند واقع شده است. نیروی کار این کارخانه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر است و ۸۰ درصد تولیدات آن صادر می شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.