مخالفت علنی شورای شهر تهران با نمایشگاه خودرو تهران در سئول

آیا نمایشگاه خودرو غیر قانونی تهران، خرداد ماه برگزار می شود؟!
بعد از پیگیری های رسانه ها در خصوص تناقض های قانونی برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در محل دائمی نمایشگاه های تهران (خیابان سئول) بالاخره شورای شهر تهران به این مسئله واکنش نشان داد و منتفی شدن این نمایشگاه پرحاشیه را اعلام کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

جالب است که طبق مصوبه های قبلی شورای شهر و تایید مکرر وزرای صنایع در دوره های مختلف، چند سالی برگزاری نمایشگاه خودرو در خیابان سئول ممنوع اعلام شده بود و حال که بعد از دو سال شهر آفتاب تهران میزبان این رخداد خودرویی است، برخی رانت ها باعث شده بود تا افرادی به سراغ برگزاری نمایشگاه موازی در خیابان سئول بروند. بدیهی است که برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران نیاز به رعایت قوانین و اصول دارد و در این میان حتی باید حقوق برگزار کنندگان نیز رعایت گردد. یکی از نکات عجیب روند برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول این بود که برگزار کننده این نمایشگاه در عهدنامه انجمن شرکت های برگزاری نمایشگاه قسم یاد کرده بود که در کار همکار دخالت نکند و به سمت موازی کاری نرود!
اگر این نمایشگاه می توانست اندکی اصول برگزاری را رعایت کند، بدیهی است که رسانه ها، مسئولین و مردم از آن حمایت می کردند. اما برپایی همایش خودرویی به اسم نمایشگاه بین المللی ایران و یا تهران آن هم بدون هیچ تدابیری در کمتر از یک ماه مانده به بازگشایی نمایشگاه و همچنین ساعت بازدیدی که تمام قواعد یک نمایشگاه رسمی را از نظر قانونی و عرفی زیر سوال می برد، باعث شد تا کارشناسان و اهالی حوزه خودرو نقدهای خود را به برگزاری ضعیف یک دورهمی خودرویی آن هم به نام بین المللی اعلام کردند.
حال به گفته رئیس شورای شهر تهران، اعلام لغو برگزاری این نمایشگاه به وزارت صنعت اعلام شده و خبرها حاکی از آن است که وزارتخانه هم به دنبال عدم برگزاری این نمایشگاه بر آمده است.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.