محصول جدید ABT، طبخ شده با کربن!

محصول جدید ABT، طبخ شده با کربن!
برای کمپانی ABT، تیونینگ کردن یک خودرو مثل آب خوردن آسان است. این کمپانی تیونینگ آلمانی به تازگی از جدیدترین محصول خود یعنی RS5-R رونمایی کرده که نسخه‌ای ارتقاء یافته از خودروی سریع آئودی RS5 است. این مدل در کنار تغییرات متعدد از موتوری قویتر، تنظیمات جدید سیستم تعلیق، تکه‌های کربن و سر اگزوزهای قطورتر بهره می‌برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

قابل توجه ترین تغییر، زیر کاپوت اتفاق افتاده، جایی که مهندسین ABT موتور ۲.۹ لیتری V6 دو‌ توربوی آئودی را از قدرت ۴۵۰ به ۵۳۰ اسب بخار و گشتاور موتور را از ۴۴۳ به ۵۰۹ پوند بر فیت ارتقاء داده اند. کمپانی مدعی شده که این ارقام شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۶ ثانیه‌ای را برای خودرو به ارمغان خواهد آورد.
به جز بازده در خط مستقیم، ABT روی فرمان پذیری خودرو نیز کار کرده است. سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع و لوله‌های ضد واژگونی در داخل از این دست از تغییرات هستند.
سیستم تعلیق مارپیچ با کمک فنرهای ABT هم در دست توسعه است که در آینده به عنوان آپشن‌های اضافه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. همچنین چرخ‌های ABT Sport GT با قطر ۲۱ اینچ برای این خودرو درنظر گرفته شده است.


حالا می‌رسیم به فیبرکربن. کمپانی ABT از فیبرکربن در اسپلیتر جلو، جلوپنجره شش گوش مشبک و قطعات آیرودینامیکی در گوشه کناره‌های سپرها استفاده کرده است. این رویه در ورودی‌های هوا در جلو، لبه اسپویلر عقب و دیفیوزر تهاجمی عقب به صورت انتخابی و آپشنال، ادامه دارد. دو سراگزوز دوبل به قطر ۴ اینچ در هر طرف، تکمیل کننده‌ی نمای بیرونی خودرو می‌باشد.
از این مدل تنها ۵۰ نسخه تولید خواهد شد اما هنوز قیمت بسته کلی این تغییرات اعلام نشده است. انتظار می‌رود جزییات بیشتری از این مدل در نمایشگاه ژنو، جایی که رسماً رونمایی خواهد شد، اعلام شود.

گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.