محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان

محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
گروه مستند اسب بخار در اسفند سال ۱۳۹۶، نظرسنجی خودرویی را با ۲۰ بخش ترتیب داد تا مخاطبان بتوانند با توجه به الگوهای مختلف محبوبترین خودرو را از نگاه خود انتخاب کنند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مبنا این نظرسنجی قابلیت خرید خودرو در سال گذشته بود و باید مشتریان می توانستند حداقل برای خودروهای معرفی شده مرحله ثبت نام را با آگاهی از قیمت قطعی طی نمایند. این قاعده در بسیاری از رسانه های دنیا وجود دارد که معرفی و قابلیت رزرو مالکیت نیز جز معیارهای انتخاب خودرو سال قرار می گیرد.
دومین نظرسنجی عمومی محبوبترین خودرو سال اسب بخار نشان می دهد که تا حدی نسبت به دوره گذشته نگاه عموم به برخی برندها و خودروها تغییر کرده و همچنین گاهی خلاف نظر و پیش بینی کارشناسان، جامعه آماری رفتار خود را نشان داده است. در لحظه جمع بندی این نظر سنجی مجموع ۱۴۸ هزار و ۱۰۸ رای برای ۲۰ بخش جمع آوری شد. با توجه به شرایط شرکت در نظرسنجی، احتمال استفاده از چند IP برای افراد مقدور است. اما این اتفاق برای تمام افراد برابر بوده و لذا شرایط برای شرکت کنندگان نظرسنجی طبق عرف دنیای وب ثابت فرض شده است.
در این بخش به گزارشی از این نظرسنجی می پردازیم:

۱- رنو تندر۹۰ دنده ای، محبوبترین خودرو کمتر از ۴۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
تعداد زیادی از مخاطبان اسب بخار بر اساس نظر خود اعلام کرده اند که رنو تندر۹۰ دنده ای بهترین گزینه در بازار کمتر از ۴۰ میلیون تومان است. این خودرو توانسته تا ۲۷ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. همچنین برلیانس H200 دنده ای نیز با ۲۲ درصد آرا در جایگاه بدی قرار دارد. پژو ۲۰۶ تیپ۵ هم با ۱۱ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است. البته که سورن توربو با اختلاف جزئی در آرا با همان ۱۱ درصد سهم جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. نکته قابل توجه در این نظرسنجی سهم مایل به صفر درصد خانواده تیبا، ساینا و کوییک است.

۲- ام وی ام ۳۱۵h، محبوبترین خودرو ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در این نظرسنجی، مخاطبان اسب بخار ام وی ام ۳۱۵ هاچبک را به عنوان خودرو برتر رده قیمتی ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۶ انتخاب کرده اند. طبق این نظرسنجی این هاچبک چینی با اختلاف زیاد نسبت به خودروهای دیگر ۲۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. بعد از آن فاو بسترن B30 با ۱۳% آرا حضور دارد. همچنین رنو ساندرو استپ وی نیز با ۸% آرا در جایگاه بعدی قرار دارد.

۳- هایما S7 توربو، خودرو محبوب رده قیمتی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در نظرسنجی سال ۹۶، هایما S7 توربو به عنوان یک کراس اوور چینی تک دیفرانسیل با اختلاف زیاد نسبت به رقبا توانسته تا ۲۶ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. بعد از آن هیوندای i20 کرمان موتور با ۱۴ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین فاو بسترن B50F که امکان خرید آن در سال ۱۳۹۶ فراهم بوده است، توانسته ۱۱ درصد آرا و جایگاه سوم را به دست آورد.

۴- سوزوکی گرندویتارا، محبوبترین در بازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
طبق نظر مخاطبان، سوزوکی گرندویتارا بهترین گزینه رده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است و این کراس اوور ژاپنی دو دیفرانسیل توانسته تا ۱۶ درصد آرا را به دست آورد. نکته جالب اینجاست که چری تیگو۷ هم با ۱۶% آرا و با تعدادی رای کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است. هیوندای النترا مونتاژی که تعداد قابل توجهی از مشتریان این رده قیمتی آن را با ۱۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیش خرید کرده اند، توانسته تا با ۱۲ درصد آرا در جایگاه بعدی قرار گیرد.

۵- النترا AD وارداتی، خودرو محبوب بازه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در این رده قیمتی هیوندای النترا وارداتی که توسط آسان موتور و کرمان موتور به بازار کشور در سال ۱۳۹۶ عرضه شده است، توانسته با ۲۱ درصد آرا جایگاه نخست را به دست آورد. بعد از آن تویوتا پریوس تیپ۱ نیز با ۱۹ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد و میتسوبیشی لنسر نیز با ۱۶% آرا جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

۶- تویوتا C-HR داینامیک، محبوبترین خودرو رده ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
طبق نظر کاربران سایت اسب بخار، تویوتا C-HR بنزینی داینامیک ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبای هم قیمت دارد و این کراس اوور توانسته تا ۲۷ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. همچنین هیوندای سوناتا LF هم با ۲۴ درصد آرا در جایگاه بعدی قرار گرفته است. میتسوبیشی ASX هم به عنوان یک کراس اوور ژاپنی با ۱۴ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

۷- رنو تلیسمان، محبوبترین خودرو ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
رنو تلیسمان در سال ۱۳۹۶ توانست به عنوان پرفروش ترین سدان وارداتی بازار شناخته شود. همین مسئله هم باعث شده تا تلیسمان نظرسنجی اسب بخار به عنوان بهترین خودرو رده ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از نگاه مخاطبان انتخاب شود. این خودرو ۲۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. برخی بر این باور بودند که حضور فولکس واگن پاسات می تواند محبوبیت و فراگیر بودن تلیسمان را در بازار کاهش دهد. اما فولکس واگن تیگوان و پاسات در اولین تجربه حضور در بازار ایران توانستند تا در میان مخاطبان اسب بخار به ترتیب جایگاه دوم و سوم را با سهم آرای ۲۰ و ۱۹ درصد به دست آورند. در نظر داشته باشید که اگر افزایش قیمت پاسات و تیگوان را لحاظ کنیم، این دو خودرو به بازه قیمتی بالاتر می روند و آنگاه نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷ و کیا اپتیما ۲۰۱۷ به ترتیب جایگاه دوم و سوم را از آن خود می کنند.

۸- راو۴، محبوبترین گزینه بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
از نگاه مخاطبان اسب بخار، تویوتا راو۴ که با مدل ۲۰۱۸ قیمتی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را در شرکت و بازار تجربه کرده است، با آرای ۱۸ درصدی بهترین گزینه این بازار است. همچنین در اتفاقی جالب، رنو کولئوس ۲۰۱۸ نیز تنها با اختلاف ۷ رای با همان ۱۸ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. دی اس۷ کراس بک هم که طی چند مرحله در سال ۹۶ پیش فروش آن انجام شده است، توانسته جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. با در نظرگیری قیمت جدید تیگوان و تطبیق آماری امتیازات این کراس اوور ، تیگوان قابلیت اول شدن را دارد و به این ترتیب جایگاه راو۴ و کولئوس می تواند یک پله نزول داشته باشد.

۹- ب ام و ۷۳۰Li، محبوبترین خودرو لوکس بالای ۴۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
نظر بخش عمده مخاطبان اسب بخار این است که ب ام و ۷۳۰Li گزینه ای مناسب در بازار خودروهای لوکس بوده و این سدان آلمانی توانسته تا ۳۹ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. همچنین بنزهای E200 ستاره ایران که در تعداد محدود به بازار ایران آمده و فروش آن در سال گذشته انجام شده بود، با ۱۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. لکسوس NX300h هم با اختلاف جزئی و با همان ۱۵ درصد رای جایگاه بعدی را از آن خود کرده است.

۱۰- فاو بسترن B30، محبوبترین سدان ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
طبق نظر تعداد زیادی از مخاطبان اسب بخار، فاو بسترن B30 محبوبترین سدان ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان بازار ایران است. این خودرو در نظرسنجی عمومی اسب بخار ۲۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده و بعد از آن، برلیانس H230 با ۲۲ درصد آرا در جایگاه بعدی قرار گرفته است. دنا پلاس توربو نیز به عنوان یک سدان ملی در این رده قیمتی مقام سوم را با ۲۰% آرا از آن خود کرده است.

۱۱- فاو بسترن B50F، محبوبترین سدان ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در این بخش از نظرسنجی هم شاهد هستیم که خودرویی دیگر از گروه بهمن و FAW، جایگاه نخست را با B50F و میزان آرای ۲۲ درصد به دست آورده است. همچنین لیفان ۸۲۰ نیز با آرا ۱۸ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. اما نکته جالب اینجاست که کیا سراتو دنده ای نیز به عنوان یک سدان غیر اتوماتیک با سهم ۱۷ درصدی از دیدگاه مخاطبان اسب بخار، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

۱۲- مزدا۳، محبوبترین سدان ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در این بخش هم مزدا۳ به عنوان یک خودرویی که چند سالی است در خط تولید گروه بهمن و بهمن موتور مونتاژ می شود، همچنان محبوبیت حداکثری را دارد توانسته تا ۳۹% آرا در جایگاه اول قرار گیرد. هیوندای النترا مونتاژی که پیش خرید آن در سال ۹۶ انجام شده است، با ۳۶% آرا در جایگاه بعدی قرار گرفته است. کیا سراتو آپشنال نیز با ۱۲% آرا مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

۱۳- هیوندای النترا وارداتی، محبوبترین سدان ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در بازار سدان های ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، با تغییر تعرفه های واردات تنها سه گزینه هیوندای النترا AD وارداتی، میتسوبیشی لنسر تیپ۴ و کیا سراتو وارداتی حضور در سال ۱۳۹۶ حضور داشتند که به همین ترتیب با آرا ۴۲، ۳۸ و ۲۲ درصد مقام های اول تا سوم را به دست آورده اند.

۱۴- تلیسمان، سدان محبوب بازار ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در نظرسنحی سال ۱۳۹۶ هم شاهد هستیم که دوباره رنو تلیسمان با آرای ۴۲ درصدی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین فولکس واگن پاسات نیز با سهم آرای ۳۱ درصد در جایگاه بعدی حضور دارد. هیوندای سوناتا LF هیبرید ۲۰۱۸ هم با ۱۰ درصد آرا جایگاه بعدی را در اختیار گرفته است. البته در نظر داشته باشید که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶، بهای پاسات از جانب شرکت ۳۰۵ میلیون تومان اعلام شد که در صورت صرف نظر از این سدان آلمانی، می توان جایگاه دوم را به هیوندای سوناتا LF و جایگاه سوم را به کیا اپتیما JF داد.

۱۵- ام وی ام ۳۱۵h، محبوبترین خودرو در بخش هاچبک و هاچبک کراس رده قیمتی ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
از نگاه مخاطبان اسب بخار، ام وی ام ۳۱۵h توانسته تا با ۳۵% آرا جایگاه نخست را به دست آورد. همچنین رنو ساندرو استپ وی نیز با ۲۱% درصد آرا در جایگاه بعدی قرار گرفته است. پژو ۲۰۷i نیز با ۱۲ درصد آرا در جایگاه سوم حضور دارد.

۱۶- هایما S5، کراس اوور محبوب بازار ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
بر اساس نظر عمومی مخاطبان اسب بخار، هایما S5 توربو با ۳۶ درصد آرا در جایگاه اول قرار دارد. همچنین بعد از آن جک S5 دنده ای با ۳۳ درصد آرا در جایگاه دوم حضور یافته است. چانگان CS35 نیز با ۱۸ درصد آرا در جایگاه بعدی قرار دارد.

۱۷- هایما S7 توربو، محبوبترین کراس اوور بازار ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
از نگاه شرکت کنندگان در نظر سنجی اسب بخار، هایما S7 توربو با ۲۳ درصد آرا در جایگاه اول قرار دارد. همچنین پس از آن جک S5 اتوماتیک با ۲۰ درصد آرا به مقام دوم رسیده است. پژو ۲۰۰۸ هم با ۱۷ درصد آرا در جایگاه بعدی حضور دارد.

۱۸- سوزوکی گرندویتارا، محبوبترین کراس اوور ۱۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
سوزوکی گرندویتارا ایران خودرو که از ابتدای سال گذشته با ظاهر فیس لیفت و امکانات جدید به بازار عرضه شده است، توانست تا در این بخش ۲۹% آرا را به خود اختصاص دهد و اول شود. همچنین چری تیگو۷ نیز با ۲۵ درصد آرا در جایگاه دوم این بخش حضور دارد. نیسان جوک پلاتینیوم هم با ۲۱% سهم از مجموع آرا این بخش در جایگاه سوم قرار گرفته است.

۱۹- کراس اوورهای محبوب رده قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را بشناسید
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در زمان برگزاری نظرسنجی اسب بخار، فولکس واگن تیگوان به عنوان یک کراس اوور آلمانی قیمت رسمی ۲۸۹ میلیون تومان را داشت. اما در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶، قیمت این خودرو از جانب ماموت خودرو ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شد. بر مبنا قیمت گذشته تیگوان، این خودرو با ۳۶ درصد آرا در جایگاه اول قرار دارد و نیسان ایکس تریل نیز با ۲۲ درصد آرا به مقام دوم رسیده است. همچنین تویوتا C-HR نیز مقام سوم را با ۱۸ درصد آرا به دست آورده است. در صورتی که تیگوان به خاطر افزایش قیمت و تغییر رده رقابت بازاری از این نظرسنجی حذف شود، جایگاه نیسان ایکس تریل و تویوتا C-HR یک پله ارتقا پیدا می کند و از آن طرف میتسوبیشی ASX نیز در جایگاه سوم قرار می گیرد.

۲۰- محبوبترین کراس اوورها در رده قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
محبوبترین خودروهای سال 96 از نگاه مخاطبان
در این رده قیمتی پیش از تغییر بهای رسمی تیگوان و اعلام قیمت ۳۲۰ میلیون تومانی برای این کراس اوور از جانب ماموت خودرو، طبق نظر مخاطبان اسب بخار، دی اس۷ کراس بک با ۲۶% آرا در جایگاه اول قرار دارد. همچنین رنو کولئوس ۲۰۱۸ نیز با ۲۳ درصد آرا به مقام دوم رسیده است. جالب است که در این بخش از نظرسنجی نگاه مخاطبان اسب بخار تغییر کرده و این بار امتیاز کمتری را برای تویوتا راو۴ در نظر گرفته اند و آن را با ۲۰% آرا در جایگاه سوم قرار داده اند. اگر امتیاز نسبی فولکس واگن تیگوان در رده قیمتی قبلی را به این بخش منتقل کنیم، شاهد آن هستیم که به ترتیب تیگوان، دی اس۷ کراس بک و کولئوس مقام اول تا سوم را به دست می آورند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.