ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

بی شک نشان اسب سرکش یکی از شاخص ترین و معروف ترین لوگوها در بین شرکت های مختلف جهان بوده و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.
هر گاه این نشان بر روی اتومبیلی نصب شود، به این معناست که باید انتظار عملکردی خیره کننده از آن داشته باشیم. صحبت از لوگوی یکی از مطرح ترین و محبوب ترین خودروسازان این کره خاکی است، یعنی فراری. به گزارش دیجیاتو اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید که لوگوی فراری چگونه شکل گرفته است؟ به گفته مقامات این کمپانی، انزو فراری تنها یک بار درباره اسب سرکش و ریشه آن صحبت کرده؛ آنچه در ادامه می خوانید چکیده ای است از تاریخچه شکل گیری این لوگو و مروری بر اتفاقاتی که در نهایت منجر به تاسیس این کمپانی ایتالیایی شده اند.

ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

قبل از آنکه انزو فراری به تولید اتومبیل های مسابقه ای کم نظیر روی بیاورد، وی به عنوان راننده در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می کرد. در سال ۱۹۲۴ او با آلفارومئو به مقام قهرمانی در مسابقه Coppa Acerbo دست یافت. پنج سال بعد به لطف علاقه وافر انزو، تیم اتومبیل رانی اسکودریا فراری پایه گذاری شد، عمده خودروهای این تیم را که در مسابقات گوناگون شرکت می کرد، محصولاتی از آلفارومئو تشکیل می دادند.
در روزی از روزها، آقای فراری با والدین یکی از خلبانان معروف جنگ جهانی اول با نام فرانچسکو باراکا دیدار کرد. بر روی بدنه هواپیمای این خلبان نشان یک اسب رقصان نصب شده بود. در آن دیدار، والدین باراکا از آقای فراری تقاضا می کنند که این نشان را با هدف داشتن شانس بهتر در مسابقات بر روی خودروهای خود نصب کند. آقای فراری نیز این مساله را پذیرفته و با قرار دادن نشان اسب مذکور بر روی پس زمینه ای زرد رنگ (نماد شهر مارانلو)، لوگوی تیم مسابقه ای اسکودریا فراری این چنین خلق می شود.

ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

در سال ۱۹۳۲ یک سپر زرد با اسبی مشکی رنگ، بر روی آلفارومئوهای تیم اسکودریا فراری در مسابقات بزرگ Spa نقش بست. این لوگو برای اسکودریا فراری بسیار خوش یمن بود، چرا که این تیم توانست مقام های اول و دوم را از آن خود کند. در سال ۱۹۳۳ با وخیم شدن اوضاع مالی، آلفارومئو به همکاری خود با تیم اسکودریا فراری خاتمه داده و از مسابقات اتومبیل رانی کنار کشید. بعد از این اتفاق، تیم اسکودریا فراری بصورت مستقل در رقابت های مختلف شرکت کرد و با آزادی عمل بیشتری از لوگوی اختصاصی خود استفاده نمود.

ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

پس از چند سال و با بهبود وضعیت مالی، آلفارومئو به سراغ تیم اسکودریا فراری بازگشته و با خرید بخشی از سهام آن، شروع به توسعه تیم مسابقه ای خود با نام آلفا کورس کرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، مسابقات اتومبیل رانی لغو شدند. در این دوران بود که انزو با ترک آلفارومئو تصمیم گرفت اتومبیل های مسابقه ای کاملا اختصاصی طراحی و تولید کند.

ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

طبق توافقات انجام شده، وی نمی توانست به مدت چهار سال از نام و لوگوی فراری بر روی تولیدات خود استفاده نماید. اگر چه کسب و کار فراری رونق خوبی داشت، اما علاقه او به مسابقات اتومبیل رانی حتی با وجود بمباران مقر کارخانه اصلی در مارانلو، هرگز فروکش نکرد. سرانجام در سال ۱۹۴۷، نخستین خودروی ساخت فراری با نشان اسب سرکش متولد شد. این خودرو ۱۲۵ S نام داشت و از یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۲ سیلندر بهره می برد.

ماجرای شکل گیری لوگوی فراری، سرکش ترین اسب جهان

از آن تاریخ تاکنون، این کمپانی با لوگوی فراری همواره مدل های بسیار هیجان انگیزی راهی خیابان ها کرده و محصولات آن همیشه طرفداران متعصبی داشته اند. دلیل این تعصب هم کاملا مشخص است؛ روحی سرکش در کالبدی آهنین.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.