لوگوی سوبارو به چه معناست

لگوی سوبارو به چه معناست
در ژاپن خوشه فلکی پروین را “سوبارو” می‌نامند و معنای لغوی آن به معنای “اتحاد” و “ترکیب” است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مجموعه‌ای از ستاره‌های موجود که روی لوگوی سوبارو می‌بینید، تنها چند نماد درخشان ساده نیستند و در پس ظاهر آن معنای بزرگی نهفته است.

به گزارش اسب بخار به نقل از عصر ایران، این ستاره‌ها در اصل با الهام از گروهی از ستارگان صور فلکی “تاروس” به نام خوشه “ثریا” یا “پروین”روی لگوی این برند ژاپنی به کار رفته است. این خوشه از ترکیب میلیون‌ها ستاره تشکیل شده که با چشم غیر مسلح شبیه ۶ یا ۷ ستاره بزرگ هستند. در ژاپن این خوشه فلکی را “سوبارو” می‌نامند و معنای لغوی آن به معنای “اتحاد” و “ترکیب” است.

بزرگترین ستاره در لگوی سوبارو نشانه “صنایع سنگین فوجی” است و ستاره‌های کوچکتر ۵ کمپانی کوچکتری هستند که با صنایع سنگین فوجی ادغام خواهند شد. زمینه ستاره‌ها روی لوگو نیز آبی تیره است. این رنگ انعکاسی است که ستاره‌های واقعی خوشه پروین در بستری از آن دیده می‌شوند.
لگوی سوبارو به چه معناست
شرکت خودروسازی ژاپنی است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت صنایع سنگین فوجی، وظیفه تولید خودروهای سواری آن را بر عهده دارد. عمده شهرت سوبارو به علت موتورهای تختی است، که در خودروهای خود از آن استفاده می‌کند.

شرکت سوبارو در مدل‌های سفارشی نظیر سوبارو امیپرزا نیز، از موتورهای توربو شارژر استفاده می‌نماید. این مدل بیشتر در مسابقات اتومبیل‌رانی مطرح است.

صنایع سنگین فوجی که سازنده خودروهای سوبارو است از شرکای تجاری شرکت تویوتا به‌شمار می‌آید، به طوری که تویوتا ۱۶٪ درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

سوبارو در زبان ژاپنی به معنی یکی‌کردن و گردآوردن دور هم است. لوگوی این شرکت مجموعه‌ای از شش ستاره است که بزرگترین ستاره در آن، نمایانگر صنایع سنگین فوجی و پنج ستاره دیگر نماد شرکت‌های تابعه آن می‌باشند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.