لغو سفارشات تسلا به دلیل سیاست های ترامپ

 لغو سفارشات تسلا به دلیل سیاست های ترامپ
دونالد ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی در آمریکا به نوعی استراتژی خود را روی احیای صنعت خودرو آمریکا استوار کرده اما با سخنان و دستورات نسنجیده خود نه تنها تاکنون موفق به این کار نشده بلکه باعث لغو سفارش خودروهای فروخته شده قبلی نیز شده است.
دستور اخیر دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا، به نوعی روی فروش شرکت خودروسازی تسلا تاثیرگذاشته است.
دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا، موجی از خشم مردم سراسر آمریکا را به همراه داشته است.
این ممنوعیت گذشته از اینکه تاثیر مستقیمی روی زندگی هزاران نفر داشته، همچنین به طور غیرمستقیم روی شرکت خودروسازی تسلا تاثیرگذار بوده است.
به گزارش عصر خودرو : الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا که پیش از روی کار آمدن ترامپ یکی از منتقدان وی بود، این روزها به وی نزدیک شده و این امر به مذاق مشتریان تسلا که خودروی تسلا مدل ۳ را ثبت نام کرده اند خوش نیامده و باعث لغو سفارش تعداد زیادی از این خودروهای شده است. الون ماسک در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای تیم مشاوران ترامپ معرفی شده است.
تسلا تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار سفارش برای مدل ۳ دریافت کرده است. خودرویی که اواخر ۲۰۱۷ تولید انبوهش شروع خواهد شد.
مشتریان برای سفارش مدل ۳ هر یک ۱۰۰۰ دلار پرداخت کرده اند.
گزارشها حاکی از اینست که برخی از مشتریان پس از سخنان ماسک درباره دستور اجرایی ترامپ، سفارش خود را برای این خودرو لغو کرده اند.
یکی از مشتریان تسلا مدل ۳ در توئیتر گفته است: ممنون، سفارشم را لغو و ۱۰۰۰ دلار را صرف خیریه خواهم کرد.
ماسک هم اکنون در تیم مشاوران استراتژیک و سیاستگذاری ترامپ عضویت دارد. وی هفته گذشته همچنین به عضویت شورای جدید تاسیس شده توسط ترامپ موسوم به شورای تولیدکنندگان درآمد. اگرچه ماسک با دستور اجرایی اخیر ترامپ درباره مهاجرت محالفت کرده ولی آن طور که باید شدید نبوده است.
ماسک درباره این قانون گفته است: منع ورود بهترین راه برای پرداختن به چالش های کشور نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.