لباس جدید سری 5

لباس جدید سری 5
ب ام و سری۵ را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین سدان ها در بازار جهانی دانست. محبوب از آن جهت که، افرادی به نسبت زیادی میان رقبا سری ۵ را انتخاب می کنند و خیلی از افرادی هم که توان مالی اش را ندارند، حداقل آن را دوست داشتنی می دانند.
بازار ایران هم در این چند ساله نشان داده است که نسل های مختلف سری۵ فروش به نسبت خوبی را داشته و افراد مرفه جامعه ب ام و و سری ۵ را به عنوان کمپانی و خودرو مورد اعتماد خود انتخاب می کنند. با اینکه کلاس E بنز هم در بازار حضور دارد، ولی به خاطر باطن اسپرت تر سری۵ در دوره ها مختلف و حس و حال لوگو ب ام و، عموما افرادی که به دنبال خودرویی جوان پسند هستند، خانواده سری ۵ را انتخاب می کنند. از حق هم نگذریم، کمپانی آلمانی در این خودرو چیزی کم نگذاشته و نسخه های مختلف آن تا حد زیادی برای مشتریان قابل قبول هستند.
لباس جدید سری 5
حال کمپانی ب ام و برای سری ۵ لباسی جدید در قالب نسلی نو طراحی کرده است و طبق برنامه اعلام شده، با مدل ۲۰۱۷ روانه بازار جهانی می شود. معرفی این نسل از سدان جذاب ب ام و، برخی منتقدان به بنز و دوستاران ب ام و را ساکت کرده است. زیرا با معرفی نسل جدید کلاس E شاهد آن بودیم که افراد زیادی نسبت به عقیده طراحی مرسدس بنز انتقاد و شباهت زیاد DNA طراحی در محصولات بنز را یک نقطه ضعف و سردرگمی اعلام کردند. آن ها می گفتند که نباید کلاس E حتی در جزئیات هم شبیه به بنز کلاس S باشد. حال با گذشت زمان شاهد آن هستیم کمپانی ب ام و هم همان کاری را کرد که بنز مدتی پیش انجام داده است. یعنی با سیر جدید طراحی خود، اکثر محصولات را با DNA بسیار شبیه به هم تولید می کند. امروز سری۵ نسل جدید حتی در بسیاری از جزئیات از اصول طراحی سری ۷ تبعیت می کند. باید دانست که این ضعف نیست و اتفاقا شباهت محصولات در هر برند و مدلی باعث می شود تا مشتریان بهتر و راحتتر به خودروی دلخواه خود برسند و حداقل از در نگاه اول در بحث طراحی به شعف در رضایت مشتری برسند.
لباس جدید سری 5
سری۵ جدید از نظر طراحی بسیار شبیه به سری۷ نسل جدید است. جلو پنجره، کاپوت، خط طراحی روی بدنه و درها، حالت صندوق و سپر عقب، طراحی چراغ ها، طراحی داخلی، نوع ارائه خدمات رفاهی در کابین و بسیاری از موارد دیگر تا حد زیادی به سری۷ شبیه است. تصور کنید که کفش محبوب شما را با یک سایز کوچکتر دوخته و ساخته اند. حال سری۷ را با یک سایز کوچکتر طراحی کرده اند و می خواهند بسازند.
مسئله قابل توجه اینجاست که به احتمال زیاد، سری۵ جدید با مدل ۵۳۰i روانه بازار ایران می شود و از سال ۹۶ در خیابان ها و جاده های کشور تردد می کند. موتور این مدل از نوع دو لیتری تویین پاور بوده که ۲۵۲ اسب بخار قدرت خروجی را با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر تولید می کند و از طریق یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک به چرخ های عقب قدرت رسانی می شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۲ ثانیه ای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت از ویژگی های این سدان خانوادگی ب ام و است.
از نظر فناوری برق سری۵ جدید پیشرفت زیادی داشته و به مراتب از تکنیک های جدید در این خودرو استفاده شده است. سیستم ماساژور صندلی ها، هدآپ، نمایشگرها، سیستم تنظیم تهویه، نوع نور دهی، سنسورهای خودرو، رادارها و… به مراتب نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته است و کیفیت عملکرد آن ها ارتقا پیدا کرده است.
لباس جدید سری 5
یکی از نکات جذاب ب ام و سری ۵ جدید این است که احتمالا در بازار ایران چند تومان قیمت گذاری می شود؟! مسئله ای که برای هر خودرویی با حاشیه های عجیب همراه بوده و تجربه ثابت کرده است که امکان ندارد قیمت نسل جدید سری۵ از نسل فعلی در بازار کمتر باشد! هر چقدر هم که قیمت جهانی سری۵ تغییر نکرده باشد، حداقل به خاطر نوبرانه بودن خودرو و بحث های واسطه گری، قیمت این خودرو به مراتب بالاتر از نسل فعلی حاضر در بازار تعیین خواهد شد. امروز ب ام و ۵۲۸i مدل ۲۰۱۶ با کیت M Power و امکانات سطح فول، قیمتی بین ۴۴۲ الی ۴۵۸ میلیون تومان در بازار تهران دارد. با توجه به اینکه ۵۲۸i فعلی نسبت به ۵۳۰i نسل جدید تغییر محسوسی در پیشرانه نداشته است، پیش بینی می شود که بزودی قیمت این خودرو در بازار ایران در محدوده ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شود. حضور ب ام و سری۵ جدید در بازار ایران، باعث می شود تا بسیاری از مشتریان حس اشرافی گری و تجمل گرایی را مجددا به زبان ب ام و تجربه کنند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.