قیمت‌ نامعقول خودروهای وارداتی

قیمت‌ نامعقول خودروهای وارداتی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رئیس شورای رقابت در واکنش به افزایش قیمت خودروهای وارداتی در سطح بازار گفت: متاسفانه با وجود ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو همچنان رشد قیمت‌ها ادامه دارد که در همین ارتباط باید پرسید آیا خودروهای وارداتی آیین‌نامه قیمت‌گذاری دارد یا خیر.

رضا شیوا با بیان اینکه بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو اقدامی برای ساماندهی بازار این خودروها از سوی مسوولان انجام نشده است، اظهار کرد: قیمت انواع خودروهای وارداتی براساس یک آیین‌نامه مشخص تعیین می‌شود، اما سوال اینجاست قیمت‌های نامعقول امروز بازار مطابق کدام ضابطه تعیین شده است.

به گزارش تسنیم وی افزود: براساس آیین‌نامه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی سود معقولی برای شرکت‌ها تعیین شده اما امروز رشد قیمت‌ها به هیچ عنوان با آیین‌نامه مطابقت ندارد.شیوا اضافه کرد: با وجود ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو همچنان رشد قیمت‌ها ادامه دارد حتی برخی از این شرایط سوء استفاده کرده و حاضر به فروش خودروهای خود نیستند. رئیس شورای رقابت تصریح کرد: در نهایت قرار شد شورای رقابت به این بازار ورود پیدا نکرده و وزارت صنعت و سازمان حمایت متولی خرید و فروش این خودروها در سطح بازار باشند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.