قدرتنمایی تماشایی اعجوبه ها ! + ویدیو

قدرتنمایی تماشایی اعجوبه ها !
همه می دانیم که مک لارن ۷۲۰ اس و دوج دمون از از سریعترین های دنیای خودرو به شمار می آیند و حالا شمارا به دیدن درگ این دو خودروی دوست داشتنی دعوت می کنیم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

هر دو خودرو نیرویی بیشتر از ۷۰۰ اسب بخار دارند و هردو این نیروی زیاد را تنها به محور عقب انتقال می دهند.هردو از گیربکس اتوماتیک با انتقال سریع استفاده می کنند که بهینه بودن تعویض دنده در سیستم آن ها باعث می شود تا هردو خودرو در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسند.اما با این مشخصات خارق العاده باید دید در نبرد تن به تن کدامیک پیروز خواهد شد.

گروه DragTimes این دو خودرو را در یک ویدیو در مقابل هم قرار داده است.روی کاغذ این دو رقیب خوبی برای هم بنظر می رسند.اما با برسی بیشتر مشخصات به این موضوع می رسیم که دوج دمون در حرکت ابتدایی از مک لارن سریع تر است و در ۲.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد در حالی که این عدد برای مک لارن ۷۲۰ اس برابر با ۲.۹ ثانیه است.اما در نهایت سرعت این دو خودرو اعداد بسیار فاصله دارند و مک لارن خیلی سریعتر از دمون ظاهر می شود.نهایت سرعت در مک لارن ۷۲۰ اس ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت است در حالی که نهایت سرعت دمون ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.البته برای دمون با لاستیک استاندارد جاده ای این عدد به ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.


مسابقه این دو خودرو در حرکت را که بررسی کنیم می بینیم که مک لارن با کمی اختلاف جلوتر قرار می گیرد و در ادامه فاصله را بیشتر می کند این اتفاق و اختلاف پیش آمده را می توان ناشی از وزن بیشتر دمون دانست.دوج دمون با وزن ۱۹۴۱ کیلوگرمی نسبت به سوپر کاری سبک مثل مک لارن با وزن ۱۳۱۱ کیلوگرمی در سرعت بازنده میدان است.

اما در مورد درگ داستان می تواند کمی متفاوت تر و نزدیک تر باشد چرا مشخصات این دو خودرو به هم نزدیک است و می بایست رقابت نزدیکی را در آینده شاهد باشیم.

محمدرضا پاداش
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.