قانون اسقاط خودرو در مناطق آزاد لغو می شود

قانون اسقاط خودرو در مناطق آزاد لغو می شود
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : با نظر کمیسیون زیر بنایی دولت، قانون اسقاط خودرو در مناطق آزاد تا ۱۵ روز آینده و با نظر نهایی هیات دولت لغو می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با پیگیری صورت گرفته لغو مصوبه سال گذشته دولت درخصوص واردات خودرو در صورت اسقاط، منتظر تصویب نهایی در هیات دولت است.

وی افزود: در مناطق آزاد کشور و به ویژه در منطقه آزاد اروند ، اساسا خودروی فرسوده با کارکرد ۱۵ سال نداریم و قانون اسقاط خودرو شامل مناطق آزاد نمی شود.

زمانی گفت: مصوبه جدید کمیسیون زیربنایی دولت تا ۱۵ روز آینده در هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تصویب در جلسه هیئت وزیران و ابلاغ، لازم الاجراست و پس از آن نیازی به اسقاط خودرودر مناطق آزاد برای واردکردن خودروی جدید بر اساس این قانون وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:با تصویب نهایی این قانون تکلیف یک هزار و ۴۰۰ خودرو پس از چهار ماه سرگردانی مالکان آنها در گمرک بندر خرمشهر مشخص می شود.

طبق مصوبه موضوع این گفت وگو، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی ۶ لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر ۲ عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.

همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر ۶ تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین ۶ دستگاه و هشت لیتر به بالا ۱۰ دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.

طبق این مصوبه همچنین ۱۰ درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.