فیس لیفت های پرحاشیه

فیس لیفت های پرحاشیه
این روزها در جاده های کشور لندکروزرهایی با ظاهر جدید دیده می شوند و همیشه بازار حواشی ورود خودروهای ممنوع الورود را داغ می کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

واقعیت اینجاست که بیش از ۹۵ درصد خودروهای فیس لیفت لندکروزر، مربوط به مدل های جدید نیستند و در حال حاضر بسیاری از تعمیرگاه های خصوصی تویوتا در کشور و مراکز تکنیکی خودرو، لندکروزر های اتاق ۲۰۰ مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ را با تعویض چراغ ها، سپر، کاپوت و… به نمونه های ۲۰۱۷ تبدیل می کنند. این کار از نظر قانونی مشکلی ندارد و اصالت خودرو را به هم نمی زد. این اتفاق ابتدا در کشورهای حاشیه خلیج فارس رایج شد که برخی مراکز تیونینک، لندکروزرهای قدیمی را به آخرین ظاهر رسمی آن می رسانند. حال این اتفاق در بازار ایران رایج شده و برخی دارندگان این خودرو، با هزینه چند ۱۰ میلیونی، خودرو خود را به ظاهر ۲۰۱۷ تبدیل می کنند. اگر در خیابان این خودروها را به صورت پارک شده دیدید، می توانید از طریق شماره شاسی پشت شیشه و یا کمی دقت متوجه مدل سال ساخت آن ها بشوید. اکثر افرادی که لندکروزر خود را در کشور فیس لیفت می کنند، به تجهیزات و تزیینات داخلی دست نمی زنند. برای همین داخل بسیاری از این خودروها فیس لیفت نشده است. همچنین اگر به اتصال سپرها و نوع کیفیت رنگ آن ها دقت کنید، در اکثر موارد خطای پاشش رنگ و یا نصب قطعه دیده می شود.
پیش از فیس لیفت کردن تویوتا لندکروزر، این اتفاق برای تویوتا پرادوها پیش می آمد که در زمان ممنوعیت واردات آن، برخی تعمیرگاه ها به درخواست مالک با تعویض سپر و چراغ ظاهر خودرو را فیس لیفت می کردند.

فیس لیفت های پرحاشیه

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.