فولکس واگن و پرداخت جریمه ۲۳۲ میلیون دلاری به کانادا

فولکس واگن و پرداخت جریمه ۲۳۲ میلیون دلاری به کانادا
پس از نقض قوانین نشر گازهای گلخانه‌ای توسط VW و رسوایی تقلب و فریبکاری، جمعه این کمپانی عظیم خودرو سازی خبر از تعهدنامه‌ای بین این کمپانی و خریدارن خودروهای دیزلی با حجم ۳.۰ لیتری خبر داد، که طی این تعهدنامه VW ملزم به پرداخت ۲۳۲ میلیون دلار جریمه به خریداران کانادایی شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به تصویب دادگاه این توافق، پرداختی نقد به مبلغ ۲۰.۰۰۰ دلار به هر یک از خریداران خودروهای دیزلی فولکس واگن، Audi و پورشه با حجم ۳.۰ لیتر در کانادا را شامل می‌شود. به علاوه این خودرو ساز آلمانی متعهد شده که مبلغی معادل ۲.۵ میلیون دلار کانادا را به عنوان مجازات مدنی به دولت کانادا پرداخت کند.
رییس و مدیر اجرایی VW در کانادا Daniel Weissland افزود, این نقطه‌ی عطفی در راستای رضایت مشتریانی است که تحت تاثیر موضوع موتورهای دیزلی ۳ لیتری در کانادا قرار گرفتند.
سال گذشته در توافقی مشابه در ایالات متحده، کمپانی VW متعهد شد مبلغی معادل ۱‌.۲۲ بیلیون دلار خرج تعمیر یا بازخرید ۸۰.۰۰۰ خودرو با موتور ۳ لیتری بکند، همچنین مقرر شد کمپانی مبلغی مابین ۸.۵۰۰ تا ۱۷.۰۰۰ دلار به خریدارانی که خودروهای خود را به خاطر نقض انتشار گازهای گلخانه‌ای تعمیر کرده‌اند، بپردازد.
کمپانی تایید کرد که در مجموع می‌خواهد ۲۵ بیلیون دلار در آمریکای شمالی صرف رضایت مشتریان، تنطیم کننده‌های قوانین محیط زیست، ایالتهای آمریکا، نمایندگی های فروش و هزینه‌های بازخرید خودرو کند. سپتامبر گذشته کمپانی گفته بود ۳۰ بیلیون دلار برای رسیدگی به این رسوائی کنار گذاشته است.
در ژوئن ۲۰۱۶ توافق شد که کمپانی ۴۷۵.۰۰۰ خودرو را با موتور ۲.۰ لیتری در آمریکا تعمیر یا بازخرید کند.همچنین در ۲۰۱۶ فولکس واگن متعهد شد که بالغ بر ۲.۱ بیلیون دلار کانادا صرف تعمیر یا بازخرید ۱۰۵.۰۰۰ خودروی ۲ لیتری آلاینده ی محیط زیست و جلب رضایت صاحبانشان کند.
ماه گذشته نیز آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا خبر از توافقنامه ای برای ۲۴.۰۰۰ خودروی Audi با موتور دیزلی ۳.۰ لیتری دادند که این توافقنامه کمپانی را ملزم به پاکسزای خودرو از سیستم نرم‌افزاری کاهنده ی گازهای گلخانه‌ای و جایگزین کردن قطعات خاص سخت‌افزاری، می‌کرد.
در سپتامبر ۲۰۱۵ گروه فولکس واگن، بزرگترین خودرو ساز اروپا، اقرار کرد که از نرم‌افزاری غیرقانونی برای دور زدن قوانین انتشار گازهای گلخانه‌ای موتورهای دیزلی در آمریکا، روی خودروها نسب کرده است که این امر منجر به بزرگترین بحران تجاری تاریخ در ۸۰ سال گذشته شد.

گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.