فاو بسترن B50F؛ خودرویی که گران نمی شود

تولید فاو بسترن متوقف نشده است
فاو بسترن B50F، سدانی است که توسط گروه بهمن و شرکت بهمن موتور به صورت مونتاژی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ به بازار عرضه شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این خودرو در ماه های اول عرضه در بازار آزاد با بهایی بیشتر از قیمت رسمی کارخانه به فروش می رسید. اما با گذشت زمان و اعلام شرایط فروش اقساطی برای این خودرو از جانب شرکت، دیگر اختلاف قیمتی میان بهای بازار و کارخانه وجود نداشت. در اولین روزهای عرضه این خودرو در سال ۹۳، بهای رسمی B50F کمتر از ۷۳ میلیون تومان بود و در آخرین روزهای فروش در سال ۹۶، قیمت آن به محدوده ۷۸ میلیون تومان وارد شد. در این سال ها گروه بهمن چیزی حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه از این سدان را تولید کرده و به بازار عرضه نموده است.
اما نکته قابل توجه اینجاست که فاو بسترن B50F بر خلاف بسیاری از خودروهای کارکرده، از شش ماه دوم سال گذشته تا به امروز آنچنان افزایش قیمتی را در بازار تجربه نکرده است.
در شرایط فعلی بازار خودرو اگر بخواهید که در بازار خودروهای کارکرده ۵۵ تا ۷۵ میلیون تومان به سراغ یک سدان بروید، می توانید در میان آگهی ها به نسخه های مختلف فاو بسترن B50F بربخورید. در حال حاضر نسخه های کارکرده مدل ۱۳۹۳ این خودرو با پیمایش بیش از ۸۰ هزار کیلومتر در نسخه های سالم فنی و بدنه ای با مبلغی حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان قابل خریداری است. همچنین اگر با کارکردی حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر به سراغ B50F مدل ۱۳۹۴ در نسخه سالم بروید، بر اساس میزان تمیز و مرتب بودن خودرو، بهایی حدود ۶۱ تا ۶۴ میلیون تومان را می توانید بپردازید. به همین ترتیب مدل ۱۳۹۵ آن با کارکردهایی حدود ۳۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر در رده قیمتی ۶۵ تا ۶۸ میلیون تومان قرار می گیرند و مدل ۹۶ آن در نسخه های کم کارکرد بهایی حدود ۶۹ تا ۷۴ میلیون تومان را به خود اختصاص داده اند. در این میان برخی مالکان این خودرو مانیتور، دوربین عقب، TV، GPS و دی لایت را به خودرو اضافه کرده اند که معمولا این امکانات می تواند حداکثر یک میلیون تومان افزایش بهای واقعی را برای خودرو داشته باشد.
شاید در شرایط فعلی به آگهی های این خودرو در فضای مجازی مراجعه کنید و هر کدام از خودروها را با اختلاف قیمت ۱ تا ۵ میلیون تومانی نسبت به ارزش واقعی بیابید. ولی آنچه که از بهمن ماه سال گذشته تا ۱۸ فروردین به صورت رسمی در دفترخانه های کشور معامله شده است، بهایی در این محدوده را نشان می دهد. در خرید این خودرو حتما سابقه فنی خودرو را چک نمایید و سعی کنید به سراغ خودروهایی بروید که سوابق سرویس آن ها در نمایندگی ها و سامانه گروه بهمن ثبت شده باشد. همچنین پیش از معامله، خودرو را به یک کارشناس فنی نشان دهید تا عملکرد صحیح و سلامت قطعاتی چون سیستم تهویه، دسته موتورها، سیستم تعلیق و… را برای شما تایید کند.
طبق قوانین حاکم بر صنعت خودرو، گروه بهمن و شرکت بهمن موتور موظف است تا حداقل ۱۰ سال بعد از تولید آخرین خودرو، تامین قطعات را برای B50F داشته باشد. همچنین برخی از نسخه های سری آخر این خودرو همچنان گارانتی معتبر را دارا هستند و در دوره ضمانت به سر می برند. با بودجه ای برای نسخه فاو بسترن B50F می توان به سراغ سدان هایی چون رنو مگان، هیوندای آوانته، نیسان ماکسیما و… سایر خودروهای غیر چینی رفت. اما طبق عرف بازار با بودجه مشابه به این خودرو چینی، می توانید خودروهای سدان غیر چینی مطمئن را با کارکردهای به مراتب بالا خریداری کنید.

گروه مستند اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.