فاصله گرفتن نسل جدید لندروور دیفندر از طراحی رترو

فاصله گرفتن نسل جدید لندروور دیفندر از طراحی رترو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به‌تازگی گزارش شده که سرانجام نسل جدید لندروور دیفندر اواخر سال آینده، در سالگرد هفتادسالگی لندروور رونمایی شده و نهایتاً از سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

به گزارش پدال،دیفندر در کنار دیسکاوری و رنجروور سومین ستون لندروور است و هدف این شرکت رسیدن به فروش سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از این اس‌یووی جان‌سخت است. این در حالی است که دیفندر قدیمی تا پایان عمر خود هرگز به فروشی بیش از ۲۰ هزار دستگاه در سال دست پیدا نکرد. بااین‌حال نسل جدید این ماشین برای جذب خریداران گسترده، با دو فاصلهٔ محوری مختلف و با امکان انتخاب سقف فلزی یا پارچه‌ای به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، بعدها احتمال ساخت نسخهٔ پیکاپ دیفندر جدید نیز وجود خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۱ لندروور کانسپتی بنام DC100 را معرفی کرد که در اصل پیش‌نمایش نسل جدید دیفندر بود اما واکنش‌های منفی به این کانسپت آن‌قدر زیاد بود که طراحان این شرکت را مجبور کرد بار دیگر پشت میزهای طراحی خود بازگردند؛ اما دلیل مهم‌تر به تعویق افتادن معرفی نسل جدید دیفندر، دشواری ساخت خودرویی به‌عنوان یک آفرودر کاملاً جدید بوده است. درهرحال به گزارش Autocar، طراحی نسل جدید دیفندر مشابه کانسپت DC100 نبوده و ظاهری رترو (با نگاه به گذشته) هم نخواهد داشت. همچنین لندروور کانسپت دیگری را هم به‌عنوان پیش‌نمایش نسل جدید دیفندر معرفی نخواهد کرد که دلیل این موضوع ترس از سرقت و کپی طراحی‌های این شرکت توسط خودروسازان چینی است.
فاصله گرفتن نسل جدید لندروور دیفندر از طراحی رترو
نسل جدید دیفندر بر روی نسخهٔ مستحکم‌تری از همان پلت‌فرم آلومینیومی D7u ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در مدل‌های رنجروور، رنجروور اسپرت و دیسکاوری مورداستفاده قرار گرفته است. همچنین این اس‌یووی بریتانیایی با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی از خانوادهٔ Ingenium عرضه خواهد شد. این امر نه‌تنها موجب کاهش مصرف سوخت دیفندر جدید خواهد شد که همچنین شرایط عرضهٔ آن در مناطقی مانند ایالات‌متحده و کانادا را هم فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، لندروور می‌خواهد نسل جدید دیفندر را به بهترین شکل ممکن بسازد. به همین دلیل این ماشین به مجموعهٔ کاملی از فناوری‌های مبتنی بر جدیدترین نسخه از سیستم Terrain Response II لندروور مجهز خواهد بود. این سیستم هم‌اکنون در نسل جدید دیسکاوری ارائه شده است.

با اینکه این روزها بازار خودروی جهانی تحت سلطهٔ کراس‌اوورها قرار گرفته که در اصل سواری‌هایی با قدِ بلند هستند، اما هنوز هم اس‌یووی‌های واقعی نسبتاً زیادی برای خرید وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، نسل جدید جیپ رانگلر به‌تازگی معرفی شد و سال آینده به بازار خواهد آمد درحالی‌که نسخهٔ پیکاپ آن‌هم در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌گردد. یکی دیگر از اس‌یووی‌های واقعی آینده نیز نسل جدید فورد برانکو خواهد بود اما کسانی که خواهان نمونه‌ای کوچک‌تر هستند در خارج از ایالات‌متحده می‌توانند به سراغ سوزوکی جیمنی بروند؛ و نهایتاً برای کسانی که لوکس بودن اولویت اصلی است، مرسدس بنز G کلاس انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. در آینده‌ای نه‌چندان دور، به جمع این اس‌یووی‌های واقعی نسل جدید لندروور دیفندر هم اضافه خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.