عدم توجه بازار به افزایش قیمت دنا پلاس

دنا پلاس نیامده گران شد
چند هفته پیش شرکت ایران خودرو قیمت دنا پلاس را حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش داد.
پیش از آن بسیاری فکر می کردند که قیمت دنا پلاس همان ۴۶ میلیون تومان است و حواله های سری اول را با ۴ میلیون تومان اختلاف خریداری می کردند. برای همین توقع بود که بهای دنا پلاس از حدود ۴۹ میلیون تومان به ۵۳ میلیون تومان برسد و مصرف کنندگان واقعی که حواله خودرو را می خرند، دنا پلاس را با این عدد در اختیار داشته باشند.
ولی با افزایش قیمت دنا پلاس شاهد آن هستیم که نه تنها بهای تمام شده دنا پلاس افزایش پیدا نکرده است، بلکه بازار خودرو با آغاز عرضه این محصول قیمت آن را کاهش داده است. در حال حاضر اگر بخواهید دنا پلاس را با موعد شماره گذاری یک هفته ای از بازار آزاد تهیه کنید، می توانید خودرو را با بهای ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنید. برخی هم حواله خودروشان را تا ۵۱ میلیون تومان هم قیمت گذاری کرده اند، ولی جالب است که هنوز فروشی با این قیمت توسط نمایندگی های ایران خودرو ثبت نگردیده است. وقتی با برخی نمایندگی های ایران خودرو که دنا پلاس را به صورت تحویل فوری با قیمت ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می فروشند، صحبت می کنیم، از عدم استقبال خوب مشتریان خبر می دهند. به گفته یکی از نمایندگی ها توقع این بود که دنا پلاس در روزهای اول تا ۵۴ میلیون تومان هم فروش برود، ولی امروز عدد ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به نظر بسیاری زیاد است و محبور شده ایم تا آن را با ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت آگهی کنیم. به گفته کارشناس فروش این نمایندگی ایران خودرو، احتمال دارد که در تابستان امسال با توجه به تشدید رکود کلی بازار، قیمت دنا پلاس در بازار آزاد مانند قیمت کارخانه باشد و دلال ها در این میان سودی نبرند.
در حال حاضر نوبرانه ایران خودرو تنها با سود خالص یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به بهای رسمی کارخانه معامله می شود. این در حالی است که پیش از این سود محصولات جدید ایران خودرو در رده ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان، به ۸ میلیون تومان هم می رسید.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.