ضرورت حذف واردات خودروهای ساخت آمریکا به ایران

honda
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: ممنوعیت واردات خودرو های ساخت آمریکا کمترین پاسخ به تصویب تمدید قانون تحریم ۱۰ ساله بر ضد ایران است.
به گزارش ایلنا،میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به تمدید ده ساله قانون تحریم های ایران در مجلس سنای امریکا افزود: جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی و نیز خودروهای برندهای آسیایی و اروپایی ساخت و مونتاژ شده در آمریکا کوچکترین کاری است که باید برای مقابله با این تحریم ها در این صنف انجام داد.
وی بیان کرد: خودروهای مونتاژی غیر آمریکایی که در خاک این کشور تولید و مونتاژ می شود نیز همان خودروهایی آمریکایی مانند شورولت یا فورد است که فقط لباس آن تغییر کرده و با پوشش bmw و یا هوندا و … وارد این کشور می شود و باید راهکاری مناسب برای جلوگیری از واردات این خودروها فکری اساسی شود.
رضایی اظهار کرد: بررسی تولید خودروهای با برند غیرامریکایی تنها در ۵ ایالت امریکا نشان می دهد که این خودروسازان اروپایی و آسیایی برای ۴۲۰ هزار و ۷۳۸ امریکایی اشتغال ایجاد کرده اند.
وی افزود: ایالت های آلاباما، جورجیا، ایندیانا، می سی سی پی و تنسی از فعالیت خطوط تولید خودروسازان غیر امریکایی سالانه افزون بر ۴۷.۷ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور امریکا دارند.‌
گفتنی است، اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرحی دو فوریتی را برای جلوگیری از ورود خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا تهیه کرده‌اند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.