شعارهایی که وعده شد، وعده هایی که شعار ماند؛ این است روزگار گروه بهمن

یک روز در خط تولید بهمن موتور
گروه بهمن را می توان به عنوان یکی از خودروسازان کیفی در بازار ایران معرفی کرد. شرکتی که از روز اول تا به الان، خودروهایی با کیفیت را برای بازار ایران در نظر گرفته است. خودروهایی که پا به پای خودروهای وارداتی رقابت را به نفع گروه بهمن ادامه داده اند و توانسته نظر بخش زیادی از بازار را به سمت خود بکشانند.
میتسوبیشی و مزدا را می توان به عنوان دو خودروساز مطرح جهانی معرفی کرد که همکاری با گروه بهمن، به نفعشان تمام شده و امروز بسیاری از مشتریان، خودروهای این برندها را با نام گروه بهمن در ایران می شناسند و کیفیت واقعی آن ها، به واسطه مونتاژ به نسبت خوب گروه بهمن برای مشتریان قابل درک شده است. ولی با گذشت بیش از یکسال شاهد آن هستیم که گروه بهمن از رقابت پا به پا با خودروسازان و واردکنندگان جا مانده است و از طرفی با افت تولید به کار خود ادامه می دهد. اواخر سال ۹۴ از جانب مدیرعامل بهمن موتور اعلام شد که این شرکت قصد دارد در سال ۹۵ رشد تولید را به نسبت سال گذشته تجربه کند و از طرفی خبرهایی در رابطه با قراردادهای جدید با خودروسازان مطرح اعلام گردد. ولی با گذشت حدود ۹ ماه از این کنفرانس خبری، هنوز بهمن در جای خود باقی مانده است و شاید از نظر برخی پست رفت داشته باشد.
گروه بهمن را می توان به عنوان یکی از پیشتازان در بحث عرضه خودروهای جدید با قیمت های جدید معرفی کرد. به عنوان مثال فاو بسترن B50F به عنوان یک خودرو چینی در رده قیمتی قرار گرفت که شاید کمتر کسی احتمال موفقیت آن را پیش بینی می کرد. ولی امروز شاهد آن هستیم که گویا این خودرو برای گروه بهمن پرفروش به حساب آمده است و تا حدی کیفیت مطلوب آن نظر مشتریان را جلب کرده است. مزدا۳ هم به عنوان با کیفیت ترین خودرو مونتاژ داخل شناخته می شود که امروز با وجود قدیمی بودن، همچنان رقیب خودروهای وارداتی است. از طرفی وانت کاپرا و لنمارک V5 هم تا حدی توانست نظر مشتریان را جلب کرد. ولی از طرفی به خاطر حضور خودروهای جدید در بازار رقابتی، این دو خودرو تاب مقابله با آن ها را نداشتند و در حال حاضر آنچنان پرطرفدار به حساب نمی آیند. چند وقت است مدام احتمال داده می شود که گروه بهمن فاو بسترن B70،X80، مزدا۳ جدید، مزدا۶، مزدا CX-5 و… را به خط تولید خود می آورد. ولی هنوز خبری از اتفاق های خوب و خوشایند در این شرکت شنیده و دیده نمی شود. گویا قرار است گروه بهمن تنها با وانت های قدیمی خود و دو خودرو سواری که تیراژ بالایی ندارند، کار خود را ادامه دهد و فعلا بی خیال پیشرفت و تحقق وعده های خود حرکت کند. اگر گروه بهمن محصولات جدیدی را به بازار ایران معرفی کند، با توجه به سابقه خوب خود در بحث کیفیت و رضایت مشتری، می تواند سهم خوبی از بازار را به دست آورد و از طرفی دوباره به دوران پیشتازی خود حرکت کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.