شرط تخفیف پنجاه درصدی تعرفه ای برای وارد کنندگان خودرو

سازمان توسعه تجارت با تصمیمات یک شبه موجب آشفتگی بازار خودرو شد
رئیس سازمان توسعه تجارت روز گذشته در نشست خبری با رسانه‌ها تاکید کرد در دستورالعمل جدید واردات خودرو به خودروسازان خارجی که حاضر به تولید در ایران باشند، امتیازاتی داده می‌شود .
به گزارش دنیای اقتصاد، این موضوع در حالی است که یک منبع آگاه اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستورالعمل جدید واردات خودرو، برای واردکنندگانی که زیرساخت تولیدی در ایران فراهم کنند، تخفیف تعرفه‌ای در واردات در نظر گرفته است.
در شرایطی مجتبی خسروتاج در این برنامه خبری بار دیگر بر دیدگاه وزارت صنعت درخصوص سرمایه‌گذاری برندهای معتبر خارجی در ایران تاکید کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت از اوایل پاییز سال گذشته پیگیر منوط شدن واردات خودرو به تولید است؛ به‌طوری‌که وزارتخانه اواخر آذرماه سال گذشته طرح پیشنهادی «دستورالعمل و ضوابط واردات خودرو و نحوه همکاری با شرکت‌های خودروساز خارجی» را تهیه و به هیات دولت ارسال کرد؛ وزارت صنعت در بندهای این دستورالعمل بر منوط شدن واردات به تولید و لزوم ایجاد زیرساخت‌های تولیدی از سوی واردکنندگان تاکید کرده بود.
طولانی شدن روند بررسی این دستورالعمل در کمیسیون‌ زیربنایی دولت موجب شد که تصمیم‌گیری درخصوص آن با پایان دولت یازدهم مصادف شود؛ به‌دنبال بسته شدن سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت امید اصلی طراحان این دستورالعمل آن بود که هیات دولت با این دستورالعمل موافقت کند، اما نتیجه موردنظر وزارت صنعت دولت یازدهم کسب نشد. با آغاز به کار دولت دوازدهم نیز طرح منوط شدن واردات به تولید مسکوت شد و بازگشایی سایت ثبت‌سفارش به تغییر قوانین واردات خودرو از طریق ابزار تعرفه منوط شد. حال در شرایطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل تازه خود درخصوص واردات خودرو را به هیات دولت ارسال کرده و بحث افزایش تعرفه واردات خودرو را مدنظر قرار داده است که به‌نظر می‌رسد بار دیگر تولید خودرو توسط برندهای خودروسازی که هم‌اکنون واردات را در دستور کار دارند در این دستورالعمل جدید جای گرفته است.به‌طوری‌که گفته می‌شود، وزارتخانه در دستورالعمل جدید قصد دارد بحث تولید خودرو از سوی برندهای معتبر در ایران را از طریق مشوق‌های کاهش تعرفه‌ واردات عملیاتی کند. به‌عبارت بهتر، برندهای معتبر خارجی که سهم بالایی در واردات خودروی کشورمان دارند؛ در‌صورتی‌که تمایل به تولید در ایران داشته باشند، مشمول ۵۰ درصد تخفیف تعرفه‌ای خواهند شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.