سیتروئن C3 در حال انجام آزمایش های فنی + کاتالوگ رسمی

سیتروئن C3 در حال انجام آزمایش های فنی + کاتالوگ رسمی
گروه خودروسازی سایپا به عنوان شریک تجاری سیتروئن فرانسه در ایران، چند ماهی است که سایت تولیدی سایپا-سیتروئن را راه اندازی کرده اند و در این مدت تولید آزمایشی آخرین و قویترین نسخه C3 را در کاشان آغاز نموده اند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید


در ابتدا باید اشاره کنیم که شما مخاطبان می توانید با کلیک بر روی لینک ها، ویدیوی تست و بررسی سیتروئن C3 و ویدیوی شتاب سیتروئن C3 را تماشا نمایید.

حال خبرنگار اسب بخار، به تازگی تصاویری از سیتروئن C3 با پلاک گذر موقت تهیه کرده که گویا دو شب گذشته در محدوده مناطق شمالی تهران در هوای بارانی تردد داشته است. چند ماهی است که پلاک آزمایش فنی سبز رنگ از رده عرضه خارج شده و به جای آن پلاک گذر موقت برای انجام تست های فنی و تطبیق به شرکت های خودرویی داده می شود. همچنین در مدارک قانونی این پلاک ها ذکر می شود که خودرو برای تست فنی و بوده نصب تابلو احتیاط برای این دسته از خودروها الزامی است.
سیتروئن C3 مونتاژ سایپا به عنوان آخرین نسخه این خودرو در بازار جهانی شناخته می شود. همچنین قرار است که سیتروئن ساخت ایران به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ (یا ۲۴۳ نیوتون متر) مجهز است و توان آن توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو نصب می شود. به عبارت ساده، قویترین نسخه سیتروئن C3 تنها در ایران تولید می شود که طبق قرارداد سایپا با این کمپانی فرانسوی، عرضه C3 با قدرت ۱۶۳ اسب بخار تنها از طریق خط تولید کاشان امکان پذیر است. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد و با توجه به مشخصات فنی، قیمت بازار جهانی و وضعیت رقابتی بازار ایران، به احتمال زیاد با قیمتی در محدوده ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان عرضه می شود.
پیشرانه توربو سیتروئن C3 بر روی خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸، پژو ۵۰۸، دی اس۵، دی اس ۵LS، دی اس۶، دی اس۷ کراس بک و سیتروئن C4 نصب شده و طراحی و مهندسی این موتور معروف PSA با همکاری BMW انجام شده است.
کاتالوگ رسمی مشخصات فنی و امکاناتی سیتروئن C3 بازار ایران، چند وقتی است توسط سایت رسمی سایپا سیتروئن (saipa-citroen.ir) منتشر شده و به شرح زیر است:

سیتروئن C3 در حال انجام آزمایش های فنی + کاتالوگ رسمی


همچنین شما مخاطبان می توانید ویدیو معرفی سیتروئن C3 بازار ایران را توسط گروه مستند اسب بخار با کلیک بر روی لینک مشاهده نمایید.

گالری تصاویر:

عکس ها: عرفان حمیدی

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.