سکوت ” رنو پارس ” ادامه دارد!

سکوت " رنو پارس " ادامه دارد!
” رنو پارس ” به عنوان اصلی ترین پایگاه کمپانی ” رنو ” در ایران که با مشارکت طرف فرانسوی و ایرانی، چند سالی است فعالیت خود را در زمینه تولید، واردات، تامین قطعه و فرآیند مهندسی محصولات رنو ادامه می دهد، این روزها سکوت عجیبی پیشه کرده است که سردرگمی و نگرانی مشتریان نشان رنو را افزون می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در روزهایی که صحبت هایی از مقام های ارشد رنو درباره ترک بازار ایران می شود و از آن سو تحویل بیش تر خودروهای این برند به مشتریان با تاخیرهای زیادی مواجه شده است، رنو پارس هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهد. امروز بسیاری از مشتریان رنو تندر۹۰، پارس تندر، ساندرو، ساندرو استپ وی و… این نگرانی را دارند که پس از چند ماه تاخیر، در نهایت به خودروی شان نرسند و در بهترین حالت با طرح های تبدیل نسخه های چینی مشابه رو به رو شوند.
در روزها و هفته گذشته بارها در صدر خبرهای خودرویی و اقتصادی کشور خوانده اید که خودروهای رنو در خط تولید به مرز صفر دستگاه در روز نزدیک شده است و برخی تولیدکنندگان آن، طرح های تبدیل را به مشتریان پیشنهاد می دهند. اما تنها چند ساعت از انتشار این خبرها که می گذرد، همان تولیدکنندگان توقف تولید خودروهای رنو را کذب می دانند و آن را شایعه پراکنی رسانه ها اعلام می نمایند. در این میان روزی خبر می رسد که علت کاهش شدید تولید رنو در ایران ضعف در تامین قطعات است و برخی روزها خودروها ناقص تولید می شوند. دوباره یک خبر از گوشه و کنار می آید که رنو به ایران خودرو و پارس خودرو قطعه نمی دهد و دیگر قرار نیست خودروهای اش را در ایران تولید کند. چند ساعت می گذرد و یک نفر در گروه رنو می گوید که با تمام وجود حضور خود را در بازار ایران حفظ می کنیم. دیگری تحلیل می کند که این حرف تنها جنبه روانی دارد و در بهترین حالت دوباره رنو به تولید محدود و عرضه قطره چکانی روی می آورد.
سکوت " رنو پارس " ادامه دارد!
همچنین هنگامی که تولیدکنندگان رنو در ایران، اعلام می کنند همه چیز خوب است و مشکلی برای تولید نداریم، ناگهان منبعی خبری می گوید که رنو ۴۰ هزار دستگاه دیگر در ایران تولید می کند و سپس از بازارمان خداحافظی می کند. نگاه به این اتفاق ها نشان می دهد که هنوز تصمیم و حرف مشترکی میان ایران خودرو، پارس خودرو، رنو، رنو پارس و… وجود ندارد و هر کدام هر طور که دوست دارند ماجرا را شرح می دهند. اگر در روزها و هفته های گذشته گفت و گویی با خبرنگاران حوزه خودرو داشته اید و پیچیده ترین اتفاق های اخیر را از آن ها پرسیده باشید، به احتمال زیاد به ماجرای رنو اشاره می کنند که هر روز مجبور هستند خبری را درج کنند و فردا تکذیبیه آن را منتشر نمایند و دوباره سندی درباره مشکلات در تولید رنو به دست شان برسد. از سر درگمی رسانه ها که بگذریم، سوال ها و ابراز نگرانی مشتریان پارس خودرو و ایران خودرو در مورد تاخیر در تحویل خودروهای شان دغدغه ای دیگر است که شاید جواب اش تنها پیش مدیران رنو پارس باشد.
اگر به چند ماه گذشته برگردیم، می بینیم تمام رخدادهای گروه رنو در جهان و ایران برای مردم کشور از سوی رنو پارس مخابره می شد و قاطعیت صحبت مدیران این شرکت همیشه تکلیف مشتری و خودروساز و عرضه کننده محصول را مشخص می کرد. شاید بهتر باشد امروز شرکت رنو پارس به عنوان معتبرترین نماینده کمپانی رنو در ایران، پاسخی شفاف به رسانه ها و مردم بدهد، دست کم بدانیم که سرانجام برنامه رنو در ایران چیست و قرار است چند دستگاه دیگر از خودروهای اش را در ایران تولید کند. بدیهی است که هرچه سردرگمی، تاخیر در تحویل و بی پاسخ ماندن سوال ها و دغدغه های مشتریان رنو در شرایط کنونی بیش تر شود، به اعتبار این نشان فرانسوی در ایران صدمه وارد می شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.