سیستم تاکسی های اینترنتی در تمام کشور اجرایی می شود

سیستم تاکسی های اینترنتی در تمام کشور اجرایی می شود

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سرپرست اتحادیه تاکسی رانی های شهر،اظهار داشت : استفاده از تکنولوژی، نه تنها در حوزه تاکسی رانی ،بلکه در تمام حوزه ها می تواند عامل موثری برای پویایی فضای کسب وکار باشد.

به گزارش خبر خودرو ،سرپرست اتحادیه تاکسی رانی های شهر،اظهار داشت : استفاده از تکنولوژی، نه تنها در حوزه تاکسی رانی ،بلکه در تمام حوزه ها می تواند عامل موثری برای پویایی فضای کسب وکار باشد.

مرتضی ضامنی درگفتگو باخبرنگار خبر خودرو گفت : در کشور قوانینی حاکم است که هر حرفه ای با توجه به آن فعالیت میکند و درحوزه تاکسی های اینترنتی برای اینکه حمل و نقل ایمنی داشته باشیم باید تاکسی ها در چهار چوب قوانین خاص خود فعالیت نمایند.

وی افزود : اگر تاکسی های اینترنتی از چارچوب قوانین خود خارج شوندهمین امر منجربه رواج مسافربری شخصی می شود، البته با این تفاوت که نوع درخواست تاکسی وانتقال مسافر تغییر می کند و همین موضوع ناهنجاری های بسیار زیادی را می تواند به دنبال داشته باشد.

وی در رابطه با شهرهای تحت پوشش تاکسی های اینترنتی اظهار داشت : در اکثر شهرها بحث استفاده از خدمات نوین اینترنتی مطرح است ، واتحادیه تاکسی رانی ، از سال گذشته موضوع تاکسی های اینترنتی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است ودر نظر دارد که این سیستم اینترنتی در تمام شهرها اجرایی شود .

وی در این خصوص ادامه داد : سیستم تاکسی های اینترنتی ،یک برنامه و سیاست جدی است که می تواند به صنعت حمل ونقل کشور ،کمک کند. این تکنولوژی نوین اینترنتی ، در بسیاری از شهر ها اجرا شده است ومورد استقبال مردم قرار گرفته است .

وی در مورد مشکلات تاکسی های اینترنتی بیان کرد : از زمانیکه تاکسی های اینترنتی، به صورت غیر رسمی به سامانه حمل ونقل ورود پیداکردند، برخی از شرکتها بدون درنظر گرفتن مقررات سازمان تاکسی رانی ، شروع به ارائه سرویس وخدمات مسافر بری کردند.

وی ادامه داد : سازمان تاکسی رانی همزمان با فعالیت شرکت های مسافربری غیر مجاز شاهد پیامد ها وهنجارهای اجتماعی زیادی بوده است که باعث سلب اعتماد مردم شده است به گونه ای که در حال حاضرشاهد پلمپ شدن بعضی از شرکتهای غیرمجاز هستیم .

ضامنی در زمینه چگونگی تعیین نرخ کرایه ها خاطرنشان کرد :نرخ کرایه ها در هرشهر طبق قانون شهرداری ها باید توسط شورای شهر تصویب گردد و قاعدتا با استفاده از نرم افزار های نوین اینترنتی ، هزینه های سفر کاهش پیدا می کنداما این موضوع باعث میشود رانندگانی که در این عرصه فعالیت می کنند ،از پایین بودن نرخ کرایه ها توسط شورای شهر ، گلایه کنند .

ضامنی در پایان در مورد شکایت مردم از تاکسی های اینترنتی گفت : مسافران در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان تاکسی های اینترنتی می توانند باشماره های چهاررقمی ۱۸۸۸ در تهران ودر شهرهای دیگر بصورت حضوری به سازمان تاکسی رانی شهرخود مراجعه کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.