سوبارو WRX با پیشرانه هیبرید و گیربکس دستی ارائه خواهد شد

سوبارو WRX با پیشرانه هیبرید و گیربکس دستی ارائه خواهد شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همه ما سوبارو را با مدل‌های خاصش که مناسب آفرود هستند می‌شناسیم، خودروهایی که به سامانه چهارچرخ متحرک مجهز هستند و توانایی‌های بالایی در مسیرهای ناهموار دارند. از بین این مدل‌ها WRX را باید موفق‌ترین دانست که این برند ژاپنی اخیرا قول داده است جعبه دنده‌های دستی در نسل جدید WRX حذف نشوند.
به گزارش خودرونویس، با نگاهی به میزان فروش مدل Forester که یک شاسی بلند است متوجه خواهیم شد فقط ۵ درصد از فروش آن با جعبه دنده دستی بوده و این یعنی این نوع جعبه دنده ها طرفداران زیادی ندارند لذا تصمیم سوبارو بر حذف گیربکس دستی و تجهیز کردن Forester به گیربکس CVT امری معقول بنظر می‌رسید.

سوبارو WRX با پیشرانه هیبرید و گیربکس دستی ارائه خواهد شد

اما همیشه این سوال مطرح بود آیا WRX هم باید جعبه دنده دستی را فراموش کند؟ پاسخ منفی است. در حالی که نسل جدید این خودرو قرار است با پیشرانه هیبریدی عرضه شود اما کمپانی سوبارو دلیلی برای حذف جعبه دنده دستی در مدل WRX نمی بیند.
سامانه هیبریدی بدین معناست که سوبارو هنوز هم از سیستم ۴ چرخ متحرک مشهور خود استفاده خواهد کرد که این سامانه در سال ۲۰۲۰ بر روی نسل جدید WRX قرار می‌گیرد.
موتور بنزینی نسل جدید از نوع ۲ لیتری Boxer توربو بوده که بر روی محور جلو نصب می شود و یک موتور برقی بر روی محور عقب نصب خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود موتور ۲.۵ لیتری فعلی در نسل جدید حذف شود و با چنین اقدامی وزن کلی خودرو کاهش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود در طراحی WRX جدید از کانسپت Viziv الهام گرفته شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.