سه شرکتی که از برنامه تولید عقب مانده اند

یک روز در خط تولید بهمن موتور
تا آخر آذر ماه ۱۳۹۵ ، ۴۹۴ هزار و ۴۹۷ دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.
در میان گروه های مختلف خودرویی، شرکت هایی که خودروهای سواری را برای بازار کشور تولید می کنند، بیشتری نقش را در افزایش آمار تولید داشته اند. در میان خودروسازان سواری ساز کشور، تنها سه شرکت هستند که هنوز به برنامه تولید سال قبل خود هم نرسیده اند. گروه بهمن که قرار بود سال ۹۵ را پرقدرت شروع کند و رکورد تولید به نسبت خوبی را ثبت کند، با گذشت ۹ ماه همچنان از آمار تولید خود در سال قبل هم عقب است و تا پایان آذر ۹۵، حدود ۴.۱% کمتر از بازه زمانی سال گذشته تولید کرده است. از طرفی شرکت خودروسازان راین هم با تولید هزار و ۲۳۲ دستگاه خودرو طی ۹ ماه، بیش از ۳۰ درصد از سال گذشته خود کمتر خودرو تولید کرده است.
شرکت کرمان موتور هم در ۹ ماهه اول سال ۹۵، ۲۶ هزار و ۷۴۹ دستگاه خودرو تولید کرده است که به نسبت سال گذشته، ۱۹.۶ درصد کمتر شده است. البته این شرکت در سال ۹۵ همچنان عنوان محبوبترین کراس اوور بازار را برای S5 نگه داشته است و از طرفی پرفروش ترین سدان های چینی را در سبد محصولات خود دارد. کرمان موتور در سال ۹۵ تمرکز خود را روی قراردادهای جدید گذاشته است و آن طور که معلوم شد، مونتاژ محصولات جدید هیوندای در خط تولید کرمان موتور آغاز شده است و تا به امروز ظرفیت فروش اسفند۹۵، اردیبهشت و خرداد ۹۶ هم تکمیل شده است و در حال حاضر کرمان موتور هیوندای i20 را برای تیر ۹۶ ثبت نام می کند. طبق آمار، تولید هیوندای i20 از آذر۹۵ در کرمان موتور آغاز شده است و برخی شنیده ها حاکی از آن بوده که کرمان موتور هزار دستگاه از خودروهای جدید مونتاژی هیوندای را تا پایان سال ۹۵ به جاده های کشور می فرستد. لذا با توجه به برنامه های جدید کرمان موتور می توان امیدوار بود که در سال ۹۶، این شرکت خودروسازی به مراتب قوی تر از سال ۹۴ و ۹۵ در بازار ظاهر شود. ولی از طرفی رقبای این شرکت یعنی گروه بهمن و خودروسازان راین هیچ برنامه جدیدی را برای بازار کشور اعلام نکرده اند و با این وضعیت پیش بینی می شود که همچنان بهمن و راین هر سال ضعیفتر از سال گذشته ظاهر شوند. پیش از این قرار بود که گروه بهمن قراردادهای خوبی با ژاپنی ها ببندد و از طرفی بتواند خودروهای روز را به خط تولید خود بیاورد. بهار سال ۹۵ شاهد آن بودیم که گروه بهمن از ایسوزو D-MAX نسل جدید رونمایی کرد و دوباره در نمایشگاه خودرو شیراز، خبر از عرضه فاو بسترن B70 داد. ولی با گذشت بیش از شش ماه از این اتفاق ها، هنوز در خطوط تولید گروه بهمن محصول جدیدی نیامده و آمار تولید هم کمتر شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.