سلاطین قدرت تا 250 میلیون تومان

سلاطین قدرت تا 250 میلیون تومان
اگر به چند سال پیش برگردیم، خودروهای لوکسی وجود داشتند که جز گران قیمت ترین خودروهای بازار به حساب می آمدند و با برندهای معروف نظر هر کسی را جلب می کردند. با اجرایی شدن قانون ممنوعیت واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا، شاهد بودیم که ورود این خودروها در نسخه صفر دیگر متوقف شد و نسخه های کارکرده آن ها قیمتی بالاتر را پیدا کردند. البته در این بین به علت ورود خودروهای لوکس دیگر با موتور حجم پایین، قیمت برخی از این خودروها به نسبت خودروهای لوکس موجود در بازار صفر قیمت کمتری دارند. در این بخش به خودروهای لوکس کارکرده ای می پردازیم که قیمت زیر ۲۵۰ میلیون تومان را دارند
۱- پورشه کاین نسل اول
نسل اول پورشه کاین با مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به بازار جهانی عرضه شد. اگر شما بخواهید یک دستگاه از این خودرو را داشته باشید، باید بین ۲۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کنید. کاین در تیپ های مختلف با امکانات و مشخصات فنی متمایز به بازار ایران وارد شده است. ولی با همین هزینه می توانید نسخه ۳.۶ لیتری شش سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری را با گشتاور ۳۸۵ نیوتون متر تهیه کنید. این خودرو از نظر طراحی زیاد قوی نبوده و همیشه مورد انتقاد برخی کارشناسان خودرو قرار گرفته است. نسل دوم این خودرو به مراتب زیباتر شده است و می توان آن را به عنوان یک شاهکار هنری معرفی کرد و برای خرید نسل دوم این خودرو به سرمایه ای بالای ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارید. ولی همین مدل ۲۰۰۹ که بیشتر در بازار ایران وارد شده است، قدرت مناسبی دارد و شتاب صفر تا صد را برای این غول شاسی بلند پورشه در ۸.۱ ثبت می کند. سقف سرعت این خودرو ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت است و با این سرعت با توجه به سیستم های کنترلی و پایداری، به نسبت رقبا قابلیت خوبی را از خود نشان می دهد. باید دقت داشت که سرمایه خرید خودرو کافی نیست و باید به فکر هزینه استهلاک این خودرو هم باشید. برخی قطعات این خودرو به سختی یافت می شود و عموم لوازم یدکی آن قیمت بالایی را دارند. با این حال پورشه کاین قدیم امکاناتی دارد که بسیاری را برای خرید جذب می کند. سیستم تهویه چهار گانه، سیستم صوتی و تصویری جلو و عقب، گرمکن صندلی ها، زنون چراغشور، دوریین عقب، چرخش چراغ در پیچ، صندلی های جلو برقی و… از جمله امکانات کاین ۲۰۰۹ هستند که با کیفیت سطح بالا، حس خوبی را در حین رانندگی به مالک خودرو می دهند. اگر قصد خرید یک نسخه ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد این خودرو را داشته باشید، باید ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کنید.
۲- لکسوس LS460
سلاطین قدرت تا 250 میلیون تومان
لکسوس برندی است که در ایران طرفداران زیادی را دارد، ولی هنوز نتوانسته در بازار ایران جای بنز و ب ام و را بگیرد. با این حال مشتریان لکسوس همیشه ثابت هستند و دلایل منطقی را برای خرید محصولات این برند لوکس ژاپنی اعلام می کنند. لکسوس LS460 خودرویی است لوکس که در بازار جهانی در همه نسل ها با سری ۷ ب ام و و بنز کلاس S رقابت می کند. از همین رو می توان فهمید که LS460 خودرویی واقعا لوکس تلقی می شود. این خودرو با مدل ۲۰۰۸ و کارکرد حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر قیمت ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان را دارد. موتور این خودرو ۴.۶ لیتری هشت سیلندر است و ۳۸۰ اسب بخار را با گشتاور ۴۶۴ نیوتون متر تولید می کند. اکثر گزینه های موجود این خودرو در بازار ایران چهارنفره VIP بوده که امکانات خاص و خوبی را در اتاق به راننده و سرنشیان تحویل می دهد. موتور این خودرو به سدان لوکس ژاپنی این قدرت را می دهد که به شتاب ۵.۴ ثانیه دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شود. امکاناتی نظیر سیستم تهویه چهار گانه، ماساژور صندلی ها، مانیتور، رادار فاصله، سیستم پیشگیری از تصادف و… از جمله امکانات لوکس LS460 محسوب می شود. خرید این خودرو بیشتر می تواند دلیلی مهم تر از آپشن و قدرت را داشته باشد. کیفیت لکسوس طبق آمار و مدارک منتشر شده، از بهترین های جهان است که در این چند ساله در همین بحث، خودروهای بنز و ب ام و را پشت سر گذاشته است. در خرید این خودرو باید دقت کرد که سلامت فنی خودرو بسیار شرط بوده و حتما قبل از خرید، تمام جوانب خرید را به سنجیم. باید در نظر داشته باشیم که به خاطر تیراژ کم واردات لکسوس LS460 به بازار ایران، پیدا کردن برخی قطعات آن کاری سخت است و در قبال هر تعمیر و سرویس باید هزینه ای بالا را بپردازید. نسل جدید این خودرو که با مدل ۲۰۱۳ در تعداد بسیار کمی به بازار ایران راه پیدا کرده است، قیمتی بالای یک میلیارد را برای نسخه های کارکرده به خود اختصاص داده است.
۳- BMW X6
سلاطین قدرت تا 250 میلیون تومان
اگر یاد داشته باشید، BMW X6 خودرویی بود که در زمان واردات خود بسیاری را عاشق خود کرد. افرادی که تمکن مالی داشتند این خودرو را خریدند و افرادی هم که نمی توانستند، از دیدن زیبایی و قدرت این خودرو لذت می بردند. نسخه ۳۵ این خودرو که موتور شش سیلندر سه لیتری داشت، با قدرت ۲۲۵ اسب بخار توانست مشتریان زیادی را سمت خود بکشاند. با این حال مدل ۵۰ این خودرو با موتور ۴.۴ لیتری ۳۳۰ اسب بخاری توانست قدرت واقعی ب ام و را در خیابان های ایران به رخ رقبا بکشاند. اگر این روزها بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی دارید، ب ام و X6 35 می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. با اینکه قدرت این خودرو مانند نسخه ۴.۴ لیتری نیست، ولی به هر حال طراحی زیبا این خودرو می تواند بسیار لوکس به نظر برسد. در مورد کیفیت برخی قطعات X6 مانند تریم داخلی، انتقاداتی وارد است و باعث شده تا برخی به سمت این خودرو نروند. برای همین ارزش قیمتی این خودرو با توجه به برخی ایرادات از عدد واقعی و رقابتی کمتر است. در هر صورت X6 را می توان یک شاسی بلند دو دیفرانسیل دانست که برای جاده بسیار مناسب بوده و هنوز طراحی آن قدیمی نشده است. با اینکه X6 خودرویی دو دیفرانسیل و شاسی بلند است، ولی بنا طراحی آن بر مبنا رانندگی خارج جاده ای نبوده و قابلیت خوبی در آفرود ندارد. در خرید این خودرو هم باید به مسائلی چون کمبود قطعات، هزینه سنگین تعمیر و نگهداری و کیفیت دقت کنید. نسخه ۱۴۰ هزار کارکرد X6 با مدل ۲۰۱۰ قیمتی حدود ۲۴۵ تا ۲۷۰ میلیون تومان را دارد.
۴- مرسدس بنز ML
سلاطین قدرت تا 250 میلیون تومان
بنز ML را می توان یکی از بزرگترین خودروهای مرسدس بنز در ایران دانست. خودرویی که شاسی بلند تلقی می شود و کیفیت ساخت خوبی را دارد. موتور این خودرو در مدل ML350، به موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر مجهز است که ۲۶۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. شتابگیری این خودرو ظرف مدت ۸.۴ ثانیه در شرایط استاندارد ثبت می شود و به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. امکاناتی نظیر سیستم تهویه مستقل سرنشینان جلو و عقب، تنظیم ارتفاع، تنظیم حالت رانندگی، زنون چراغشور و … از جمله امکاناتی است که در ML دیده می شود. شما می توانید نسخه ۲۰۰۶ این خودرو را با کارکرد کم و شرایط فنی و موتور عالی تا ۲۳۵ میلیون تومان خریداری کنید با اینکه ML350 مدل ۲۰۰۶ سن و سال به نسبت زیادی دارد، ولی با توجه به برند و کیفیت مرسدس بنز، هنوز خودروهای ستاره آلمانی در ایران طرفدار خاص دارند و به علت کم وارد شدن این خودروها به بازار ایران، طبیعی است که هنوز افرادی باشند که آرزو نشستن در این خودرو را داشته باشند. مدل های بالاتر این خودرو قیمتی بیشتر دارد و در مدل ۲۰۰۹ گاهی تا ۳۲۰ میلیون تومان برای این خودرو کارکرده قیمت اعلام می شود.
اگر تا به امروز به دنبال خودروهای لوکس بودید و نمی توانستید با سرمایه خود یک دستگاه خودرو صفر لوکس مانند ولوو XC90 را خریداری کنید. بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان یکی از بهترین قسمت های بازار خودرو است که می توان در آن نسخه های مناسبی را برای داشتن خودروی لوکس انتخاب کرد. باید توجه داشت که معمولا این خودروهای کارکرده لوکس، مورد استفاده برخی افراد بوده که شاید با آن ها خوب مدارا نشده باشد. برای همین باید توجه کرد که قبل از خرید، از سلامت فنی و بدنه این خودروها اطمینان کامل حاصل شود.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو
گالری تصاویر:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.