سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا

سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
امروزه بخش بزرگی از فروش خودروهای جهان را شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها متعلق خود کرده‌اند و شاید جای تعجبی نداشته باشد که بگوییم بازار ایران هم به این سمت پیش می‌رود، کافیست که نگاهی به خیابان‌های شلوغ شهرها بیندازیم آن وقت است که متوجه می‌شویم بسیاری از مردم متقاضی خرید خودروهای شاسی‌بلند هستند.
به گزارش چرخان شاید از دلایل خرید خودروهای شاسی‌بلند به دلیل کارایی خوب در اکثریت جاده‌ها، اسپرت بودن و اعتماد به نفسی است که به راننده می‌دهد، باشد. جالب است بدانیم که در حال حاضر کدامیک از شاسی‌بلندهای بازار سریع‌ترین و گران‌ترین هستند.
بنتلی بنتایگا
امروزه بنتلی بنتایگا پادشاه خودروهای شاسی‌بلند از لحاظ قیمت، قدرت و سرعت است. این برند انگلیسی با ۲۲۹ هزار دلار قیمت دارای پیشرانه‌ W12 دو توربوشارژ با ۶۰۰ اسب بخار قدرت متصل به گیربکس اتوماتیک ۸ دنده است که می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
جیپ گراند چروکی SRT
یکی از بهترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار مجهز به پیشرانه ۸ سیلندری Hemi با گنجایش ۶.۴ لیتر که متصل به گیربکس ۸ دنده‌ای شده و می‌تواند قدرتی برابر ۴۷۵ اسب بخار را تولید کند. یکی دیگر از ویژگیهای بارز این شاسی‌بلند لاستیک‌های پهن با چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی است که اصطکاک مناسبی را با زمین ایجاد می‌کند. البته سال آینده میلادی یکی دیگر از نسخه‌های جیپ گراند چروکی با نام Trackhawk با پیشرانه ۸ سیلندری Hemi سوپرشارژ ۶.۲ لیتری می‌تواند ۷۰۷ اسب بخار را تولید کند، به بازار خواهد آمد.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
پورشه کاین توربو S
یکی از موضوع‌های با اهمیت در میان خودروسازان مشهور آلمانی سرعت خودرو است که شاسی‌بلندها هم از این گروه بی‌نصیب نمانده‌اند. پورشه کاین توربو S با قیمت ۱۶۱ هزار دلاری، دارای پیشرانه ۸ سیلندر دو توربو ۴.۸ لیتری است که ۵۷۰ اسب بخار قدرت خروجی تولید می‌کند و ۵۹۰ پوند بر فوت حداکثر گشتاور دارد. با این شاسی‌بلند می‌توانید حداکثر ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشید.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
بی‌ام‌و X5 M و X6 M
پیشرانه‌های ساخت کارخانه آلمانی بی‌ام‌و در میان تمام خودروسازان زبانزد و جزو بهترین‌ها و قدرتمند‌ترین‌هاست. دو شاسی‌بلند بی‌ام‌و X6 M و X6 M مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر دو توربو با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک هستند که قدرت خروجی معادل ۵۶۷ اسب بخار را دارند. قیمت حدودی و پایه آن‌ها از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود. از میان دو مدل معرفی شده، بی‌ام‌و X5 M کاربردی‌تر و سایز بزرگتری دارد.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
مرسدس بنز AMG G65
این شاسی‌بلند با پیشرانه ۱۲ سیلندری یکی از تیپ‌های شاخص G-Wagen مرسدس است که برای چندین سال در خط تولید باقی مانده‌اند. سری G به مرور زمان تبدیل به خودروهای لوکس مرسدس بنز شدند و توانستند به عنوان سیمبلی از شاسی‌بلند‌های لوکس تبدیل شوند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این شاسی‌بلند تنها ۵.۳ است که به کمک موتور ۱۲ سیلندری با گنجایش ۶.۰ لیتری به این قدرت و سرعت دست پیدا کرده است.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
کادیلاک اسکالید
این شاسی‌بلند مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر با گنجایش ۶.۲ لیتر دارای قدرتی معادل ۴۲۰ اسب بخار است که یکی از رقیبان بی‌ام‌و X5 M به شمار می‌آید و در بازار با قیمت حدودی ۷۴ هزار دلار ارائه می‌شود که باعث شده تنها مشتریان خاص خود را داشته باشد؛ در نتیجه هر کسی نمی‌تواند این شاسی‌بلند را براند!
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
رنج روور SVR
این شاسی‌بلند انگلیسی سرعت خود را مدیون همکاری مهندسان کارخانه جگوار می‌داند که توانسته قدرتی معادل ۵۵۰ اسب بخار را تولید کند. مالکان این خودرو، سواری با رنج روور SVR را راحت و آرامش‌بخش توصیف کرده‌اند ولی در مقابل آن ۱۱۱ هزار دلار پول پرداخت کرده‌اند. بعضی از کارشناسان این شاسی‌بلند را رقیب بنتلی بنتایگا دانسته‌اند.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
تسلا مدل X P100D
این شاسی‌بلند کاملا متفاوت از دیگر مدل‌هاست چرا که نمی‌توان آن را در آفرود به کار برد. این خودروی برقی با دو موتور برقی نیرو را به چهار چرخش می‌رساند که برابر ۶۹۱ اسب بخار است و تنها در ۲.۹ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. قیمت تسلا مدل X P100D در بازار حدود ۱۴۰ هزار دلار است و به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای قرن شناخته شده است.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
مرسدس AMG GLS 63
یکی دیگر از مدل‌های مرسدس بنز توانسته در این گروه قرار بگیرد که با توجه به سابقه و شهرت مرسدس بنز جای تعجبی ندارد. مرسدس AMG GLS 63 مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر دو توربو با گنجایش ۵.۵ لیتر و قدرت ۵۸۵ اسب بخار است که در ۴.۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۲۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا
آئودی SQ7
یکی دیگر از خودروهای آلمانی در این لیست از برند آئودی است که مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری است که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ پوند فوت حداکثر گشتاور دارد. حداکثر سرعتی که می‌توان با این خودرو رانندگی کرد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است و تنها در ۴.۸ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. قیمت پایه این شاسی‌بلند گران از ۷۵ هزار دلار شروع می‌شود.
سریع‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌ های دنیا

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.