سرمایه گذاری مدیر اجرایی گوگل روی خودروهای پرنده + ویدیو

سرمایه گذاری مدیر اجرایی گوگل روی خودروهای پرنده + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جناب ” لری پیج ” ( Larry Page ) مدیر اجرایی گوگل شخصیتی ثروتمند است و این را مدیون تاسیس کمپانی ای ست که هر کاری انجام می‌دهد. اکنون که بحث خودروهای پرنده داغ شده است، این کارآفرین فن آوری قصد دارد گوی سبقت را از دیگران برباید.

سال هاست که می گوییم خودروهای پرنده به بازار خواهند آمد، در واقع این جمله را از سال ۱۹۵۰ تکرار می کنیم، اما حقیقت این است که هیچ کدام تا به حال طرحی شدنی به نظر نمی رسیدند.
آقای ” پیج ” معتقد است پدیده جدیدش به زودی به پرواز در خواهد آمد. وی در حال حاضر در سه کمپانی که در این زمینه پیشرو هستند، فعال است. براساس گزارش Verge آقای ” پیج ” در کمپانی کانادایی Opener فعالیت دارد و همچنین دستی در کمپانی” Kitty Hawk ” دارد که به تازگی طرحی مفهومی از تاکسی پرنده را رونمایی کرده بود.


در سال ۲۰۱۰ آقای ” پیج ” کمپانی ای با نام ” Levt Inc ” را با پرفسور علوم هوا فضا، آقای ” ایلان کرو ” ( Ilan Kroo ) تاسیس کرد. این کمپانی متخصص تاکسی های هوایی است و در سال ۲۰۱۱ به ” Zee.Aero ” تغییر نام داده است.
آقای ” پیج ” در سال ۲۰۱۴ با معامله ای که شاید ۱۰.۴ میلیون دلار ارزش داشت، بی سر و صدا مالک کمپانی Opener شد که در آن زمان ” SkyKar ” نام داشت. موسس کمپانی Opener آقای ” مارکوس لنگ ” ( Markus Leng )، سال ۲۰۰۹ خودرویی مفهومی را معرفی کرده و دو سال بعد، آن را به پرواز درآورده بود.
جناب ” پیج ” آقای ” سباستین ثرون ” ( Sebastian Thrun ) که پشت پروژه های نقشه گوگل و پروژه خودروهای خودران کمپانی گوگل قرار دارد را مسئول دو کمپانی ” Zee.Aero ” و ” Opener ” تعیین کرد و از آن زمان هر دو کمپانی در کنار ” Kitty Hawk ” حسابی رونق گرفتند.
آیا به راستی خودروهای پرنده برقی در حال شکل گیری هستند؟ تنها زمان این امر را اثبات خواهد کرد اما آن چه مشخص است این است که گوگل باز هم در خط مقدم قرار دارد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.