سایپا خط تولید موتورسیکلت برقی راه‌اندازی می‌کند

سایپا خط تولید موتورسیکلت برقی راه‌اندازی می‌کند
گروه صنعتی سایپا قرار است به عنوان اولین تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی در کشور با سرمایه‌گذاری مشترک با شریک چینی خود، اولین خط تولید موتورسیکلت‌های برقی را ایجاد کند
اولین محموله موتورسیکلت‌های برقی مرداد ماه وارد کشور می‌شود. گروه صنعتی سایپا سرانجام پس از سال‌ها انتظار قرار است اولین محموله از نسخه‌های کاربردی موتورسیکلت‌های برقی را به کشور وارد کند. این محموله که قرار است مرداد ماه راهی بازار شود، آغازی است برای سرمایه‌گذاری مشترک موتورسازان برقی با تولیدکنندگان ایرانی و ایجاد خط تولید موتورسیکلت برقی در کشور.
به گزارش اخبار خودرو اگرچه ورود موتورسیکلت‌های برقی به بازار ایران داستانی بلند دارد و سال‌هاست شهرداری تهران و برخی دیگر از مناطق، با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف سعی در جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با نوع برقی آن دارند، اما هر بار مشکلاتی مانند ضعف خدمات پس از فروش، کیفیت نامناسب موتورهای وارداتی و قیمت بالای آنها، تمایلی را بین مصرف‌کنندگان برای خرید این وسیله نقلیه پاک ایجاد نکرده بود.
در تمام این سال‌ها پیشنهادهای بسیاری مانند فروش لیزینگی موتورهای برقی، کمک‌های بلاعوض و حتی حذف گواهینامه رانندگی برای راندن موتورهای برقی مطرح شد اما هیچ‌گاه ردی از موتورسیلکت‌های برقی در خیابان‌های شهر دیده نشد.
پس از تدوین استانداردهای موردنیاز برای شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی در سازمان استاندارد و مشخص شدن مدل‌های قابل ثبت سفارش بود که طلسم شماره‌گذاری موتورسیلکت‌های برقی شکست و این وسایل نقلیه پاک امکان دریافت پلاک را دریافت کردند.
پس از سال‌ها، سازمان استاندارد مجوز استاندارد را برای هفت نوع از موتورسیکلت‌های برقی صادر کرد و بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران این هفت نوع موتور اجازه دریافت پلاک از پلیس راهور را پیدا کردند.
فرشید باباخانی مدیر پروژه موتوربرقی شهرداری تهران در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» از واردات اولین محموله موتورسیکلت‌های برقی توسط گروه صنعتی سایپا خبر داد و گفت: «اولین محموله از موتورسیکلت‌های برقی کاربردی به کشور توسط گروه خودروسازی سایپا وارد می‌شود. این محموله شامل ۲۰۰دستگاه موتورسیکلت برقی با توان بالا و قابل استفاده در پیک موتوری برقی محدوده بازار تهران است که در مرحله اول به صورت مونتاژ شده از چین وارد کشور می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سایپا به عنوان اولین تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی در کشور قرار است در مراحل بعدی با راه‌اندازی خط تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با شریک چینی خود، اولین خط تولید موتورسیکلت‌های برقی را در کشور ایجاد کند، گفت: «گروه صنعتی سایپا از سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور خبر داده و قرار است تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور را با سرمایه‌گذاری مشترک شریک خارجی آغاز کند.
باباخانی تعداد موتورسیکلت‌هایی راکه تا یک ماه آینده به کشور وارد می‌شوند، ۲۰۰دستگاه اعلام و تاکید کرد: «این تعداد موتورسیکلت توسط شرکت پیک موتوری برقی بازار تهران پیش‌خرید شده و به محض ورود برای سرویس‌دهی به عنوان پیک موتوری وارد سیستم حمل‌ونقل خواهد شد.
موتورهای برقی با تسهیلات بلاعوض شهرداری وارد می‌شوند
باباخانی با اشاره به ورود ۲۰۰موتورسیکلت برقی به کشور تا یک ماه آینده می‌گوید: «شهرداری تهران به هر وارد‌کننده‌ای که آمادگی واردات و ارائه خدمات پس از فروش مناسب به موتورسیکلت‌های برقی را داشته باشد، به‌ازای هر دستگاه موتورسیکلت ۲٫۵میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند. این تسهیلات پیش از ورود محصول به کشور پرداخت می‌شود و واردکننده باید هنگام فروش محصول به مشتری معادل تسهیلاتی که دریافت کرده تخفیف دهد.»
وی با اشاره به عزم جدی شهرداری برای ورود دو هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران تا پایان سال گفت: «اولین محموله موتورسیکلت‌های برقی که تا یک ماه دیگر وارد کشور می‌شوند نیز از تسهیلات بلاعوض شهرداری تهران استفاده کرده‌اند و شرکت واردکننده به ازای هر دستگاه دو و نیم میلیون تومان از شهرداری تسهیلات دریافت کرده است.»

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.