ساندرو جدید تنها یک ستاره ایمنی از لاتین NCAP گرفت + ویدیو

ساندرو جدید تنها یک ستاره ایمنی از لاتین NCAP گرفت + ویدیو
این مسأله اغلب در بازارهای نوظهور اتفاق می افتد که ماشین های پر فروش در این بازارها، امنیت پایینی را برای مسافران به همراه دارند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

از خودروهایی که این شرایط را دارند می توان به رنو ساندرو یا همان لوگان اشاره کرد. این خودرو در تست NCAP لاتین مردود شد و امتیاز ناامید کننده ۱ ستاره را برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و ۳ ستاره برای حفاظت از کودکان را برجای گذاشت.
یک موسسه امنیتی این هاچ بک پنج در را مورد تست و بررسی قرار داد که با نسل نخست خود در بازار آمریکای جنوبی حاضر است، البته نتایج برای مدل سدان نیز مشابه نتایج مدل هاچ بک هستند و NCAP لاتین در گزارشی، این خودرو را در تصادف از کنار، بسیار آسیب پذیر توصیف کرد. مقصر این امر نیز ساختار بخش کناری و جذب کننده های ضربه، اعلام شده است.
لازم به ذکر است که رنو داستر نیز امتیاز فاجعه بار صفر ستاره را از NCAP جهانی کسب کرده است.
این هاچ بک یا سدان اقتصادی، امتیازهای دیگری را نیز در بخش ادوات امنیتی از دست داده است، به طوری که این خودرو به صورت استاندارد از کمربندهای سه نقطه ای در تمام صندلی های اش برخوردار نیست.
همچنین این خودرو از لنگرگاه ISOFIX برای صندلی کودک برخوردار نیست و خبری هم از سامانه ESC نیست.
رییس هیأت مدیره بخش لاتین NCAP، ” ریچارد مورالس روبیو ” ( Ricardo Morales Rubio ) افزود:
” خودروهای پر فروش هم می توانند به نتایج ناامید کننده ای دست پیدا کنند و این امر برای مشتری قابل قبول نیست. ما خودروسازان را به بهبود هرچه زودتر این مدل‌ها تشویق می کنیم تا تصمیم مسئولانه ای بگیرند که به نجات جان مسافران بیانجامد.
ساندرو جدید تنها یک ستاره ایمنی از لاتین NCAP گرفت + ویدیو
در حالی که این دو مدل از کمپانی ” رنو ” که در اروپا تحت برند ” داچیا ” تولید می شوند، عملکرد ضعیفی داشتند، بخش لاتین NCAP به خودروی دیگری ۵ ستاره برای حفاظت از بزرگسالان که در واقع بیش ترین امتیاز قلمداد می شود، اهدا کرد و در بخش حفاظت از کودکان نیز به این خودرو ۳ ستاره امنیتی تعلق گرفت. این خودروی میتسوبیشی، Eclipse Cross نام دارد که در بخش برخورد از جلو، برخورد از کنار و همچنین ادوات ایمنی با هفت کیسه هوا و سیستم نگهداری و حفاظت از کودک به صورت استاندارد خوب ظاهر شد و توانست این امتیاز را به ثبت برساند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.