ساخت موتور 1.3 لیتری کم مصرف توسط رنو و مرسدس

ساخت موتور 1.3 لیتری کم مصرف توسط رنو و مرسدس
برندهای مشترک رنو-نیسان یک موتور ۱.۳ لیتری را معرفی کرده اند که این موتور با کمک دایملر توسعه یافته است. این موتور بنزینی که با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک در دسترس است چهار سیلندر بوده که با حجم دقیق ۱۳۳۰ سی سی بسیار مناسب خودروهای شهری کوچک خواهد بود.
به گزارش خودرونویس، این موتور با شعله ور کردن سوخت به بهترین نحو ممکن قدرت و گشتاور بسیار خوبی را تولید می کند. همچنین این موتور با سه ترکیب متفاوت در دسترس خواهد بود که در حالت اولیه قدرت آن به ۱۱۵ اسب بخار در دور موتور ۴۵۰۰ و گشتاور آن ۲۲۰ نیوتن متر است که جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک بر روی آن قابل نصب است.
موتور میانی ۱۴۰ اسب بخار نیرو در دور ۵۰۰۰ تولید خواهد کرد که گشتاور تولیدی آن به ۲۴۰ نیوتن متر می رسد. اما اگر قدرت بیشتری از این موتور را نیاز دارید می توانید نسخه ۱۶۰ اسبی را سفارش دهید که گشتاور آن ۲۶۰ نیوتن متر است. موتور قوی تر با جعبه دنده موصوم به EDC اتوماتیک به میزان ۱۰ نیوتن گشتاور بیشتری تولید خواهد کرد.
ساخت موتور 1.3 لیتری کم مصرف توسط رنو و مرسدس
نکته مثبت در مورد این موتور این است که در دور موتور زیر ۲۰۰۰ دور بیشینه گشتاور آن تولید خواهد شد که از این حیث آنرا بسیار مناسب خودروهای شهری خواهد کرد.
یکی از ویژگی های قابل ذکر این موتور آن است که تکنولوژی پوشش دیواره داخلی سیلندرهای آن همانند موتور نیسان GT-R است که این امر باعث خواهد شد از اصطکاک سیلندر کاسته شود و همچنین انتقال حرارت بهتر صورت گیرد.
با آمدن مرسدس به این پروژه خیلی دور از ذهن نیست که این موتور در محصولات آینده این کمپانی بکار گرفته شود اما احتمال می رود این موتور بر روی کلاس A جدید مرسدس بکار گرفته شود که رونمایی آن نزدیک است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.